„Un pasionat din comunitatea noastră a surprins ieri cadre deosebite pe sectorul de 17,9 km al Autostrăzii Transilvania dintre Iernut și Chețani.
Constructorul (asocierea italiano-germană Astaldi-Max Boegl) se apropie de final, executând ultimele lucrări: umpluturi, asfalt, parapete de protecție, panouri fonoabsorbante, rigole, strat vegetal pe taluzuri, marcaje și indicatoare rutiere.
Progresul fizic este în jur de 90%. Cel mai probabil în perioada iulie-august 2020 tronsonul va fi pregătit pentru inaugurare. Însă deschiderea imediată a circulației are șanse mici de realizare deoarece legătura autostrăzii cu DN15 la Chețani se face printr-un nod rutier aflat pe lotul vecin al celor de la Straco.
Situația financiară precară a antreprenorului român și refuzul CNAIR de a-i plăti lucrările suplimentare survenite după semnarea contractului au transformat acest șantier într-unul cvasi-părăsit.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în stilul caracteristic, nu face absolut nimic pentru a preveni o nouă rușine națională: încă o autostradă "muzeu", după vestitele exemple din ultimii ani (loturile 3 din A10 Sebeș-Turda și A1 Lugoj-Deva sau A3 Gilău-Nădășelu)”, anunță Pro Infrastructura.