Compania Coca-Cola a obţinut rezultate financiare peste aşteptările analiştilor, în întreaga lume, în primul trimestru cu toate acestea vrea să crească prețurile. Totul ține însă de rivalitatea cu Pepsi.
Creșterea vânzărilor pentru sucurile coca-cola s-a întâmplat datorită menţinerii cererii pentru sucurile sale carbogazoase şi a unor majorări de preţuri multiple, pentru a combate preţurile mai mari ale materiilor prime şi ale transporturilor, transmite Reuters.
Ce prețuri au sucurile Coca-Cola în supermarketurile Carrefour din Europa
Cea mai populară din lume va fi mai scumpă. Însă compania nu a transmis exact cu cat va crește valoarea.
În prezent, în Carrefour România, un litru de Coca-Cola Original Taste costă 3,67 de lei. Adică 7,35 de lei /2 litri. (PET) - (aprox1,47eur).
Citește și: Carrefour deschide primul hipermarket 100% Self Check-out și primul din Sfântu Gheorghe
În Carefour Italia, prețul unui PET de 2 L de Coca - Cola Original Taste este de 2,79 € adică aprox 1,40 € /L.
În Carefour Spania, prețul unui PET de 2 L de Coca-Cola Original taste este de 2,10 €, adică aproximativ 1,05 €/L.
În Carefour Franța, prețul la Coca Cola Original taste este de 1,49 € / L, adică aproximativ 2,98€ / 2 litri (nu există sticlă)
De ce sucurile Coca-Cola vor fi mai scumpe deși producătorul are profit peste așteptări
Compania a declarat în februarie că va creşte şi mai mult preţurile sucurilor carbogazoase în 2023, "în întreaga lume", dar într-un ritm moderat, chiar dacă rivalul PepsiCo a oprit creşterea preţurilor, mai notează Reuters.
Citește și: Coca-Cola, Pepsi și Nestle în topul companiilor care poluează cu plastic
Preţurile medii de vânzare au crescut cu 11% în primul trimestru, a declarat producătorul Fanta şi Sprite, în timp ce volumul de navete a crescut cu 3%.
"Creşterea puternică a volumului ne oferă încredere că impulsul vânzărilor poate continua, deoarece strategiile de vânzări ale Coca-Cola rezonează în rândul consumatorilor", a declarat Brittany Quatrochi, analist la Edward Jones.
Clienţii Pepsi şi Coca-nu au reacţionat negativ la creşterea preţurilor, datorită dominaţiei lor pe piaţa globală a băuturilor carbogazoase.
Citește și: Carrefour intră puternic pe piața de „Rent-a-Car” din Franța: 4 euro/zi pentru o Dacia Sandero
Cu toate acestea, într-o convorbire privind veniturile, CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, a spus: "Există incertitudine cu privire la modul în care mediul consumatorilor se va desfăşura în cele din urmă în 2023".
James Quincey a mai spus că recenta criză bancară a alimentat şi mai multă incertitudinea cu privire la comportamentele de cumpărare în Europa, în timp ce consumul încă îşi revine la nivelurile de dinainte de pandemie în China, după ridicarea restricţiilor.
Între timp, marja operaţională din primul trimestru a scăzut la 30,7%, faţă de 32,5% cu un an mai devreme, din cauza costurilor de operare mai mari, a cheltuielilor de marketing crescute, a investiţiilor şi a unui dolar puternic.
La conferinţa privind rezultatele financiare, directorii au spus că cheltuielile de transport, precum şi unele costuri cu mărfurile s-au moderat, dar preţurile îndulcitorilor şi sucurilor au crescut.
"Preţurile fiind estimate să se modereze pe parcursul anului, acest lucru ar trebui să vină în tandem cu nivelurile moderate ale inflaţiei mărfurilor, care ar trebui să contribuie la protejarea profitabilităţii", a declarat Gerald Pascarelli, analist la Wedbush.
Veniturile au crescut cu 4,3% la 10,96 miliarde dolari, depăşind estimările de 10,80 miliarde dolari, potrivit datelor Refinitiv, în timp ce profitul ajustat de 68 de cenţi pe acţiune a depăşit aşteptările de 64 de cenţi pe acţiune.