De ce este comerţul mondial cu cărbune în pericol. Lebăda neagră care a apărut recent

DE Florin Budescu | Actualizat: 02.04.2024 - 12:54
De ce este comerţul mondial cu cărbune în pericol. Lebăda neagră care a apărut recent - Foto: Profimedia Images
De ce este comerţul mondial cu cărbune în pericol. Lebăda neagră care a apărut recent - Foto: Profimedia Images

De ce este comerţul mondial cu cărbune în pericol. Lebăda neagră care a apărut recent. Pe 26 martie, în jurul orei 1:30 ET, Dali, un cargo sub pavilion Singapore, a lovit podul lung de peste doi kilometri şi jumătate. care lega malurile.

SHARE

De ce este comerţul mondial cu cărbune în pericol. Lebăda neagră care a apărut recent. Pe 26 martie, în jurul orei 1:30 ET, Dali, un cargo sub pavilion Singapore, a lovit podul lung de peste doi kilometri şi jumătate. care lega malurile de la vărsarea râului Patapsco.

Prăbuşirea aceasta a blocat complet portul Baltimore, prin prăbușirea marelui pod american fundamental. Pentru comerţul naval american şi nu nuumai, aşa cum vom vedea.

De ce este comerţul mondial cu cărbune în pericol. Lebăda neagră care a apărut recent

Traficul navelor în și din portul Baltimore a fost suspendat până la noi ordine, deși camioanele încă erau procesate în terminalele maritime, a anunţat Administrația Portului Maryland.

La orele amiezii, pe 27 martie, cam 16 nave comerciale, inclusiv cargoul Dali, au fost andocate pe digurile din zona portului Baltimore, dintre care șase erau încărcate și 10 erau în balast, potrivit datelor furnizate de  S&P Global Commodities at Sea.

Potrivit datelor de la PIERS, un instrument de analiză a fluxurilor comerciale din cadrul S&P Global, portul Baltimore deținea atunci doar 4% din volumul total al comerțului de pe Coasta de Est. Comparativ cu alte porturi regionale majore, precum New York, cu o cotă de aproape 38%, părea nimic.

Citeşte şi: VIDEO Un pod rutier de 2,57 km s-a prăbușit după ce a fost lovit de o navă. Cum s-a întâmplat?

Baltimore este însă un centru-cheie pentru depozitarea metalelor de bază, cum ar fi aluminiul, cuprul și zincul, pe lângă feroaliaje, și se ocupă de cele mai multe vehicule rutiere, din orice terminal din SUA.

Se preconizează că închiderea va afecta în primul rând exporturile de cărbune și importurile de cobalt din SUA, deoarece Baltimore a fost un centru comercial central pentru ambele.

Prăbușirea podului a blocat accesul la terminalele-cheie de export de cărbune din SUA ale CSX Curtis Bay și Consol Marine Terminal (CNX).

Baltimore a fost cel mai mare port de origine pentru exporturile de cărbune termic din SUA, cu 17,1 milioane de tone, în anul 2023, potrivit datelor Biroului de Recensământ al SUA.

Citeşte şi: Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii

Baltimore a exportat 4,3 milioane de tone de cărbune termic, de la 1 ianuarie până la 26 martie 2024, dintre care 2,7 milioane de tone au fost exportate spre India, potrivit datelor S&P.

Alte destinații-cheie au inclus China, Canada și Țările de Jos. Expeditorii principali de cărbune din Baltimore: Arch Resources, Consol, Javelin, XCoal și JERA, arată datele CAS.

Exporturile de cărbune din Baltimore, în anul 2023, au inclus 8,2 milioane de tone metrice de cărbune metalurgic și 17,1 milioane de tone de cărbune termic, potrivit datelor S&P Global.

Unele cantităţi de cărbune USEC afectat ar putea fi redirecționate către terminalele din Hampton Roads, Virginia, dar un operator de terminal de cărbune de acolo a declarat anterior S&P Global că operează deja la capacitate maximă.

Citeşte şi: S-a oprit căutarea celor şase căzuţi de pe podul din Baltimore, consideraţi morţi

Participanții de pe piață se așteptau ca incidentul să perturbe exporturile de cărbune din Baltimore pe termen scurt (10-15 zile), dar au sugerat că va exista un impact limitat asupra prețurilor pe fondul piețelor bine aprovizionate.

SUA au importat 10,3 milioane kg de produse din cobalt, în anul 2023, cu 5,43 milioane kg peste jumătate din totalul livrărilor, care au ajuns în Baltimore, ceea ce face din acest port cea mai mare sursă de importuri de cobalt din SUA.

Asta relevă datele Departamentului de Comerț al SUA. Doi comercianți de cobalt au declarat pe 26 martie că au încetat să ofere cobalt spot (adică pe bursa de profil - n.r.) în SUA, din cauza perturbării de la Baltimore.

Criză de cobalt

Comercianții au spus că stocurile portuare de cobalt din Baltimore au fost deja foarte mult restrânse, în fața cererii puternice de aliaje și a întârzieri transporturilor în curs, în containere, din cauza crizei Canalului Suez.

Porturile din Baltimore au fost a treia cea mai mare destinație pentru importurile americane de aluminiu primar neprelucrat în anul 2023, înregistrând peste 461.600 de tone transportate și reprezentând 12% din totalul importurilor de aluminiu.

Transporturile de staniu, cupru, zinc și plumb au fost de asemenea de așteptat să aibă un anumit impact, în timp ce un comerciant de feraliaje a spus că transporturile sale de import de feromangan cu conținut ridicat de carbon, feromangan cu emisii medii de carbon și ferocrom cu emisii scăzute de carbon din India vor fi afectate de perturbarea aceasta.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te