Drumul expres esenţial pe care ne chinuim să îl terminăm de 5 ani. Costă 3.771.000.000 de lei. Constructorul turc Ozaltin așterne asfalt, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova - Piteşti, aflat în proiect de mult timp.
În prezent, pe şantierele din Muntenia şi Oltenia se lucrează şi noaptea. Ministerul Transporturilor doreşte să dea în trafic acest tronson până la sfârşitul acestui an.
Drumul expres esenţial pe care ne chinuim să îl terminăm de 5 ani. Costă 3.771.000.000 de lei
Tronsonul 1 Craiova – Robănești (17,7 kilometri) al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12) are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt.
Contractul pentru finalizarea lucrărilor pe tronsonul 1 al DEx12 a fost atribuit asocierii Ozaltin – Strade – Visio, pentru suma de 439,29 de milioane de lei.
Ordinul de începere a fost emis în septembrie 2023, iar durata prevăzută a lucrărilor era de 18 luni, astfel că termenul de finalizare ar fi primul trimestru al anului viitor, conform acestor date, conform Economica.net.
Citeşte şi: Autostrada care leagă 2 regiuni istorice ale României, în linie dreaptă. Are un viaduct de 700 metri
DeX 12 Piteşti - Craiova are 121 de kilometri. 41% se află în execuţie, conform 130km.ro. DEx12 este primul drum expres aflat în construcţie în România, pe traseul Piteşti - Slatina - Craiova.
Sunt în execuţie tronsoanele 1 Craiova - Robăneşti şi 4 Coloneşti - Piteşti. Valoare estimată înaintea licitării a fost de 3,771 miliarde de lei, fără TVA. Contribuția Uniunii Europene la drumul expres este de 726 de milioane de euro, prin Fondul de coeziune.
Fondul de Coeziune e un fond special al comunității europene, care ajută statele membre cu un produs național brut (PNB) pe cap de locuitor mai mic de 90% din media comunitară să-și reducă diferențele dintre nivelurile de dezvoltare economică și socială și să-și stabilizeze economiile.
Citeşte şi: VIDEO Ultimii 32 km ai Autostrăzii Ford trebuiau să fie gata în august. Umbrărescu a ajuns la 70%
Totul a început în anul 2016, pe timpul Cabinetului Cioloş, cu un studiu de fezabilitate, urmat de un proiect tehnic, pentru realizarea drumului rapid la standard de autostradă.
În anul 2017, Cabinetul Grindeanu a anulat proiectul, dând prioritate implementării unui studiu de fezabilitate, făcut cu 10 ani în urmă, fără studii geotehnice, pentru un drum cu pante mari, curbe strânse și fără benzi de urcare pentru vehicule grele.
Proiectul pentru tronsoanele nord-estice a eșuat în faza licitației, anulată în urma contestațiilor în vara anului 2018. Pentru tronsoanele sud-vestice (Slatina–Craiova), s-a semnat contractul de execuție în decembrie 2018.