Efectul Schengen – NATO: Investiție de 75.000.000 €, în primul hotel de lanț de lux de pe Litoral

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 29.01.2025 - 11:52
Efectul Schengen – NATO: Investiție de 75.000.000 €, în primul hotel de lanț de lux de pe Litoral - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul Schengen – NATO: Investiție de 75.000.000 €, în primul hotel de lanț de lux de pe Litoral - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Cum România este țară NATO și a aderat recent și la Schengen și, prin urmare, Constanța este port NATO și Schengen, unul dintre cele mai mari lanțuri hoteliere de lux din lume a decis să deschidă la Mamaia primul hotel de lux de 5*, în urma unei investiții de 75.000.000 €.

SHARE

Litoralul românesc va avea un brand de lux, Radisson Blu Hotel & Residences din Mamaia, cu o investiţie de 75 de milioane de euro care ar putea fi finalizat în 2028, proiect dezvoltat de Radisson Hotel Group şi Monarc Properties.

Citește și: Robert de Niro își face hotel de lux în Caraibe. Prețurile la restaurant, mai mici ca la București

Efectul Schengen – NATO: Investiție de 75.000.000 €, în primul hotel de lanț de lux de pe Litoral

„Radisson Blu Hotel & Residences va redefini standardele industriei hoteliere din Constanţa. Este un moment unic, într-un context economic care favorizează investiţiile inteligente în industria ospitalităţii”, a declarat Alexandru Manea CEO & Founder Monarc Properties.

Ansamblul va avea 234 de camere şi 102 unităţi (cu posibilitatea de achiziţionare), fiind destinat mediului de afaceri. 

Facilităţile incluse sunt: bar în lobby şi un restaurant cu o terasă spaţioasă, bar în aer liber la piscina, sală de conferinţe modulară cu 700 de locuri, săli multifuncţionale cu o suprafaţă de 1.800 de metri pătraţi, spa şi fitness, două restaurante, piscină în aer liber, studiouri, lofturi la parter, de 6 metri şi cu grădină. 

„Am reuşit să transformăm o viziune care acum cinci ani era doar un plan de a construi ceva măreţ. Acesta este şi motivul pentru care am ales un hotel precum Radisson Blu, pentru că nu doar că îndeplineşte standardele internaţionale de care are atât de mult nevoie judeţul Constanţa, fiind primul hotel de cinci stele, dar şi singura componentă de brand ressidency din România.

Citește și: Cartier de vile si-un hotel din manele. Minune a investit în imobiliare ce-a luat de la bombardieri

Acesta este primul pas. Piaţa de ospitalitate este matură şi este timpul să aducem cât mai multe branduri internaţionale în România”, a explicat Nicoleta Manea, Co-CEO Monarc Properties, potrivit News.ro.

„Am selectat brandul din cinci stele Radisson Blu datorită notorietăţii pe piaţa românească, pentru că ne adresăm în principal turiştilor şi oaspeţilor din România, undeva la 90% din turiştii de pe litoral sunt români, este singurul operator pe această zonă de cinci stele care are peste 1.000 de camere în România, cu o prezenţă în Bucureşti, Braşov, Cluj.

Îi lipsea din portofoliu şi litoralul românesc. 

Strategic, destinaţia Mamaia-Constanţa a crescut şi va creşte în anii următori.

Veţi auzi şi de alte hoteluri care vor fi anunţate pe zona respectivă, pentru că Constanţa este un port Schengen, pentru că avem o bază NATO despre care se vorbeşte mult şi va aduce investiţii.

Serviciile de calitate încep să vină şi vom putea discuta altfel despre litoralul românesc.

Brandul are două componente: camere de hotel şi partea de resindecy, pentru cei care vor să stea pe termen lung, care doresc să investească”, a declarat Mircea Drăghici, consultant al proiectului. 

Citește și: VIDEO Ce dotări incredibile avea Hotelul Athene Palace în 1966 în București: Podea, pereți, cu motor

„Acest proiect este foarte cerut în Mamaia. Constanţa este o piaţă foarte importantă. Locaţia hotelului este uimitoare”, a spus David Jenkins, vicepreşedinte business development la Radisson Hotel Group.

Investiţia estimată este de 75 de milioane de euro, bani care provin 6% de la bănci, 30% din fondurile Monarc şi ale partenerilor, iar pentru 10% va fi lansată o rundă privată. 

Dezvoltatorii au anunţat că ansamblul va avea peste 300 de angajaţi şi va funcţiona 12 luni pe an. 

„Avem în plan să dezvoltăm încă trei hoteluri în Constanţa, scopul nostru fiind să aducem branduri în România”, a mai spus Alexandru Manea. 

Radisson Blu este parte a Radisson Hotel Group, care include Quorvus Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson şi Country Inns & Suites By CarlsonSM.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te