FUNDĂTURĂ. Trei ani de licitații și contestații pentru 17 km de pe Autostrada de Centură București

DE Alex Darvari | Actualizat: 02.09.2022 - 10:15
Centura București - FOTO: Newsweek
Centura București - FOTO: Newsweek

Autostrada A0 Nord lotul 1 a fost, din nou, contestată. Pe 12 august părea că avem un deznodământ și contractul va fi semnat cu Pizzarotti după ultima reevaluare. 

SHARE

„Dar... surpriză! Chiar dacă la momentul respectiv informațiile noastre indicau că grecii de la Intrakat nu mai aveau ofertă validă pentru că nu și-ar fi prelungit garanția de participare la licitație, se pare că ar fi făcut acest lucru, iar CNAIR i-ar fi descalificat abuziv.
Cel puțin asta susțin ei și au depus contestație la CNSC. Nu vă putem spune cu exactitate cine are dreptate și așteptăm și noi să vedem ce decide CNSC, situația fiind foarte ciudată. Dacă se admite, urmează o nouă rundă de reevaluare, emiterea unui nou raport al procedurii și da, încă o tură de (posibile) contestații.
Cert este că incredibila telenovelă continuă! Licitația pentru cei 17,5 kilometri dintre Bâcu și Corbeanca a fost lansată pe 06.06.2019, deci acum mai bine de 3 (TREI) ani și, după ce CNAIR i-a dat câștigători în primă fază pe turcii de la Nurol, au urmat bătălii epocale în instanță (între Nurol, Intrakat și Pizzarotti) care s-au transformat deja în două rânduri de reevaluări de oferte”, avertizează Pro Infrastructura.

Grindeanu a anunțat semnarea contractului în vară

„Încă 17,5 km din Autostrada de Centură a municipiului București (49,57 km) au constructor desemnat!

 
După reevaluarea ofertelor pentru contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 1 al A0 Nord, a fost declarată definitiv câștigătoare o asociere de constructori româno-italiană.

Citește și:  Ministrul Educației: „Din 2027, la Bacalaureat vor fi verificate competențe la toate disciplinele”


După semnarea contractului, Lotul 1 al A0 Nord trebuie finalizat în 34 de luni (12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor).

În cadrul viitorului contract vor fi construite și două structuri de mari dimensiuni:
- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7,
- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea.
Contractul are o valoare de 815,07 milioane lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile”, a anunțat Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook. 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că „încă 17,5 km din Autostrada de Centură a Bucureștiului au constructor desemnat”. Contractul are o valoare de 815,07 milioane lei (fără TVA), iar lotul trebuie să fie gata în 34 de luni, adică în 3 ani fără două luni.

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostradă A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. 52 de kilometri sunt în zona de sud unde se și lucrează.

Citește și: VIDEO Primul strat de asfalt pe Autostrada de Centură a Bucureștiului. Care este stadiul lucrărilor

 

Care e cel mai avansat lot


Lotul 3: Bragadiru – Joița (17,96 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 13,36 %.
Constructorul grec înregistrează întârzieri față de graficul asumat, pe care trebuie să le recupereze pentru a finaliza lucrările anul viitor (2023).
Din cauza întârzierilor, inclusiv în faza de proiectare, CNAIR a penalizat constructorul cu peste 2,3 milioane de lei până acum”, a scris ministrul Grindeanu.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te