Ministrul a participat la #2022 SUMMIT DE CONSTRUCȚII, eveniment online dedicat pieței construcțiilor, puternic afectată, în acest moment, de criza geopolitică, dar și de problemele de pe piața energetică.
În legătură cu Autostrada Sibiu- Pitești, Grindeanu a precizat că „în urmă cu apoximativ două luni s-a semnat contractul pentru lotul 2, urmând să semnăm și contractul pe lotul 3 astfel încât, în câteva zile, dacă se îndeplinesc condițiile, să avem contractele semnate pe întreg tronsonul de la Sibiu la Pitești, pe toate cele cinci loturi.”
„Unul dintre ele, lotul 1, de la Sibiu la Boița, e adevărat că este și cel mai scurt, dar este important să spunem că, la ritmul la care se lucrează în acest moment, sunt optimist că până la sfârșitul anului va putea fi dat în circulație”, a apreciat ministrul.
Citește și: VIDEO Londra trimite în Marea Neagră nave de război să escorteze transportul de cereale ucrainene
Despre drumul expres Pitești- Craiova, Sorin Grindeanu a reamintit că un prim lot a fost dat în circulație în urmă cu două sau trei săptămâni.
„Urmează ca lotul 2 să fie dat în circulație la sfârșit de iunie început de iulie, ceea ce înseamnă că întreg tronsonul 2 va fi dat în circulație. E important, pentru că va evita două orașe, Slatina și Balș, unde se pierdea foarte mult timp. Legat de acest proiect în întregime, și anume toate cele patru tronsoane, o să vă spun că, pe contractele pe care le avem în derulare, la anul va fi dat în întregime în circulație de la Pitești la Craiova”, consideră ministrul Transporturilor.
Cât privește Autostrada A0- Centura Capitalei, pe segmentul sudic, oficialul a precizat că „pe două dintre tronsoane se lucrează foarte bine, pe două din trei”. „Pe al treilea, chiar dacă în ultimele două-trei săptămâni și-au sporit gradul de implicare, le-am atras atenția antreprenorilor că ceea ce dorim noi este ca anul viitor să se circule pe întreg A0 varianta sudică, astfel încât să se poată face o legătură directă de la autostrada care vine dispre Pitești până la Constanța”, a explicat Sorin Grindeanu.
El a punctat că pe tronsonul 1, din cele trei, „sunt undeva în jur de 10% și vor trebui să recupereze tot timpul pierdut.” „Dacă nu vom intra într-o altă desfășurare pe care eu nu mi-o doresc. Tocmai d-aia încerc să dau anumite semnale de alarmă”, a precizat el.
Pe A7, pe Ploiești- Buzău, miniistrul a afirmat că, pe toate cele trei loturi, s-au încheiat procedurile inițiale și, „probabil că pe lotul 2 vom semna contractul în câteva zile.”
„De asemenea, așteptăm comunicările de la CNSC și de la toate celelalte instituții și pe lotul 1 și pe lotul 3, astfel încât, în termen cât mai scurt, să putem să semnăm contractele de execuție”, a precizat el.
Pe varianta Buzău- Focșani, potrivit lui Grindeanu, sunt patru loturi, sunt 28 de oferte, „suntem în procedură de evaluare.”
„Pe Bacău- Pașcani, probabil că, cel târziu săptămâna viitoare, vom aproba indicatorii tehnico- economici în guvern, astfel încât să putem porni licitația și, în două- trei săptămâni, vom aproba indicatorii tehnico-economici și pentru varianta Focșani- Bacău, astfel încât, până la sfârșitul anului, pe scadențarul pe care ni l-am propus, să avem contractele semnate pe între A7 de la Ploiești la Pașcani, prevăzute în PNRR. Această chestiune reorezintă și o bornă. Pentru la anul, pe zona rutieră, trebuie să avem semnate, în primul semestru, 50% din contractele pe zona rutieră în PNRR. Eu cred că vom semna încă de anul acesta și nu 50%, ci dorința mea este să ne apropiem cât mai mult de 100%, astfel încât să terminăm toate aceste lucrări în termenul dat de către PNRR”, a dat asigurări Grindeanu.
Citește și: VIDEO Bătrânele avioane MiG-21 LanceR ale României pot zbura din nou
În ceea ce privește Autostrada Transilvania, ministrul Grindeanu a punctat că „suntem la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice- n. red.) în evaluare, în ceea ce privește tunelul Meseș”. „Avem o colaborare bună. Acolo este o fază de licitație cu pre-calificare și s-a terminat această etapă, au fost selectați primii 6, colegii de la ANAP trebuie să ne transmită dacă putem să mergem mai departe și am înțeles că se va face acest lucru cât mai repede dacă nu s-a și făcut în ultimele ore”, a explicat șeful de la Transporturi.
El a subliniat că a reziliat și un contract, pentru lotul Chiribici- Biharia.„E un contract semnat în 2020 pe acest tronson și, din 2020 până astăzi, aproape jumătatea anului 2022, pot să vă spun că nu s-a întâmplat absolut nimic. Eu nu-mi doresc să reziliez contracte și nimeni de aici nu-și dorește, îmi doresc să ducem la capăt contractele pe care le avem semnate cu cei care câștigă licitațiile, dar atunci când, timp de un an și jumătate spre doi, nu se întâmplă absolut nimic, ești în situația în care trebuie să iei o decizie. Pentru că cea mai proastă decizie este să nu iei nicio decizie. Și am luat această decizie urmând să scoatem iar la licitație acest tronson”, a conchis Grindeanu.