Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi în timp real prezența la vot
9.150.750 Votanți în România
50,81 %
759.883 Votanți în străinătate
Click aici pentru statistici complete

Guvernanţii nu înţeleg actuala relevanţă strategică şi economică a Portului Constanţa

DE Alex Darvari | Actualizat: 11.07.2022 - 13:30
Portul Constanţa / PROFIMEDIA
Portul Constanţa / PROFIMEDIA

La sediul Administraţiei Porturilor Maritime S.A. Constanţa, a avut loc, întâlnirea dintre reprezentanţii Constanţa Port Business Association şi secretarii de stat în Ministerul Transporturilor: Ion Popa, responsabil cu sectorul transporturilor navale şi Stelian Mândrescu.

SHARE

Pe agenda întâlnirii s-au aflat teme de interes major referitoare la cel mai valoros obiectiv din sistemul naţional al transporturilor din România: Portul Constanţa. Dialogul dintre reprezentanţii operatorilor şi delegaţia ministerială a avut loc în siajul discuţiei purtate miercuri, 06 iulie, cu ministrul transporturilor Sorin Grindeanu.

Importanţa Portului Constanţa a crescut în contextul războiului din Ucraina, accentuându-i rolul strategic în reţeaua internaţională (şi mai ales europeană) a transporturilor. Nevoia de acomodare a volumelor mari de mărfuri a atras atenţia Guvernului şi, pentru prima oară în ultimii 30 de ani, se încearcă găsirea unor soluţii la probleme formulate în mod repetat de-a lungul ultimelor decenii, ca de pildă: nivelul Dunării şi refuzul categoric al părţii bulgare de a draga sectoarele de Dunăre din responsabilitate, limitele economiei de piaţă în ceea ce priveşte mărfurile din amonte şi mărfurile din Ucraina, proiectele cu finanţare europeană, viziunea de dezvoltare a portului Constanţa.

Pe parcursul întâlnirii, deşi reprezentanţii Portului Constanţa au manifestat deschidere, aceştia s-au confruntat cu o înţelegere deficitară a problematicii din partea secretarului de stat S. B. Mândrescu, care a tratat întrevederea cu superficialitate.

Obiectivul unor asemenea reuniuni este de a schiţa viitorul industriei portuare din România, al cărei fanion rămâne portul Constanţa. Mii de locuri de muncă şi procente din PIB-ul României depind de realismul manierei în care sunt tratate aceste problematici. Singurul mod în care putem obţine rezultate pozitive derivă dintr-un parteneriat onest între CPBA şi reprezentanţii autorităţilor publice pentru dezvoltarea acestui domeniu de activitate. CPBA îşi exprimă disponibilitatea la dialog susţinut şi încrederea că viitoarele sesiuni de lucru vor aduce salutare beneficii pentru economia românească.

Constanţa Port Business Association este asociaţia care are printre membrii săi cea mai mare parte a operatorilor portului Constanţa. Profilul statistic al asociaţiei este conturat din: 500 de milioane de euro cifră anuală de afaceri cumulată, peste 5.000 - numărul locurilor de muncă directe, milioane de euro investiţii în terminalele operate în portul Constanţa. Membrii asociaţiei derulează volume de trafic cifrate la milioane de tone anual. Avem astfel imaginea importanţei operatorilor portuari din Constanţa în cadrul sistemului naţional de transport, importanţă accentuată azi, când volumele suplimentare generate de conflictul din Ucraina trebuie gestionate optimizat.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te