Pentru calcularea corectă a facturii la energie, consumatorii trebuie să comunice indexul furnizorului. Astfel, românii plătesc exact cât au consumat, fără a fi taxați în plus.
Atunci când nu este comunicat indexul, furnizorul face o aproximare, iar consumatorul poate plăti mai mult, până sunt făcute verificările pe teren.
Hidroelectrica anunță: Ce trebuie să facă abonații în aceste zile ca să aibă facturi mai mici
Citește și: Adio calorifere. Invenția care revoluționează încălzirea locuințelor, cu economii de 90% în facturi
„Începand de astăzi și până pe 28 NOIEMBRIE puteți să trimiteți indexul la Hidroelectrica.
În mod normal, indexul se comunică intre 24-28 ale lunii, cu excepția lunii februarie, atunci când indexul se comunică între 22-26 ale lunii.
Indexul TREBUIE trimis doar de către cei care NU au contor inteligent. Așadar dacă:
- aveți contor vechi cu disc;
- aveți contor digital non-inteligent (adica non-smart);
- aveți contor inteligent, dar NU există infrastructura că să va fie citit contorul de la distanță/nu este activată funcția de a se citi de la distanță, deci contorul dvs „inteligent" se comportă fix ca un contor normal non-inteligent(non-smart), așadar în TOATE cele 3 cazuri de mai sus, TREBUIE sa trimiteți indexul lună de lună”, se arată într-o postare de pe un forum de pe Facebook.
Cum se transmite indexul?
Indexul către furnizor poate fi transmis în trei moduri. În aceeași postare sunt explicate modalitățile:
„Fie folosind platforma web de la linkul de mai jos https://client.hidroelectrica.ro/autocitire
Vă recomand să trimiteți indexul folosind platforma web, deoarece veți primi și un email de confirmare că indexul a fost transmis cu succes, email care poate să fie folosit ca și dovadă în cazul în care doriți să ridicați o sesizare la Hidroelectrica.
Fie apelând numărul gratuit 0800 800359 (apelabil doar din România). Trebuie introdus codul locului de consum format din 12 cifre (cod vechi) sau din 10 cifre (cod nou), apoi trebuie apăsată tasta #, dupa care se introduce indexul. Vă recomandăm să trimiteți indexul folosind noul cod pentru locul de consum.
Fie din contul online iHidro. Tab-ul "Utilizare" --> click pe "Indexul autocitit al contorului"
Pentru comunicarea indexului folosind varianta telefonică aveți nevoie de codul locului de consum pe care îl găsiți pe a doua pagină a facturii Hidroelectrica”, se mai arată în postare.
Ce pot face clienții care nu au primit factura?
„Dacă nu ați primit încă o factura de la Hidroelectrica, puteți obține codul locului de consum apelând call centerul Hidroelectrica (sunați la numerele 021 9834 sau 021 9861) sau chiar la o sucursală HE. Vă recomand să apelați call centerul fie dimineața la prima ora, fie mai pe seară (după ora 19)... Dacă obțineți codul, e destul de ușor și rapid de transmis indexul la telefon”, se mai arată în postare.