Petricani - este noul loc din nordul Capitalei unde va ajunge o magistrală de metrou

DE Florin Budescu | Actualizat: 31.03.2025 - 11:23
Staţia de metrou Titan - Foto: Profimedia Images
Staţia de metrou Titan - Foto: Profimedia Images
Magistrala 1 de metrou. Garnitură venind de la staţia Dristor 2 - Foto: Profimedia Images
Magistrala 1 de metrou. Garnitură venind de la staţia Dristor 2 - Foto: Profimedia Images

Regiunea exclusivă a Şoselei Petricani este este noul loc în plină dezvoltare din nordul Capitalei, unde va ajunge o magistrală de metrou. Când va fi început lucrul?

SHARE

Extinderea magistralei M2, până la Gara Petricani, ar putea avea loc în urma unui parteneriat încheiat între Primăria Sectorului 2 şi Metrorex.

Consiliul Local al Sectorului 2 votează astăzi un proiect, prin care solicită Consiliului General undă verde, pentru această colaborare.

Finanţarea se va realiza exclusiv de Sectorul 2, se arată în proiect, din bugetul local, bugetul naţional, fonduri externe nerambursabile şi alte surse legal constituite.

Petricani - este noul loc din nordul Capitalei unde va ajunge o magistrală de metrou

Acest proiect este legat de Strategia de Dezvoltare Locală Integrată şi Durabilă a Sectorului 2, pentru perioada 2021-2027, care are scopul de a analiza mobilitatea şi conectivitatea la nivelul Sectorului 2.

Analiza cuprinde întreg teritoriul administrativ al Sectorului 2, dar va evidenția inclusiv legăturile pe care sectorul le are cu restul teritoriului municipiului Bucureşti, precum şi cu localităţile din judeţul Ilfov, se arată în referatul de aprobare.

În acelaşi document se menţionează că o mare parte din deplasările de pe teritoriul Sectorului 2 sunt generate de principalele obiective de interes localizate în sector.

Citeşte şi: Sistem revoluționar de încălzire a locuinței. Căldura vine de la metrou. Soluția, testată Europa

Zona de birouri din partea de nord a sectorului 2 (Aurel Vlaicu – Pipera) reprezintă unul dintre principalii generatori de trafic al Capitalei, mai ales în ceea ce priveşte deplasarea către locul de muncă.

Concentrarea unui număr foarte ridicat de locuri de muncă, în acea zonă, suprasolicită sistemul de transport public (Metrou M2, tramvaiele 4, 16 şi 36 sau liniile de autobuz 343, 135 etc) şi reţeaua stradală (str. Barbu Văcărescu, şos. Pipera şi şos. Petricani – str. Doamna Ghica), la orele de vârf (07:00-09:00 ş 17:00-19:00).

Citeşte şi: Angajații de la Metrou, 1.500 lei în plus la salariu, deși au dat o gaură la buget de 1.000.000.000€

Drept urmare, consideră autorităţile, este nevoie de acest nou segment de metrou, pentru a mai decongestiona traficul, conform buletin.de.

Magistrala 1 de metrou. Garnitură venind de la staţia Dristor 2 - Foto: Profimedia Images

O scrisoare care arată intenţia autorităţilor locale de a se implica în dezvoltarea infrastructurii de transport subteran a fost trimisă de primarul Sectorului 2, Rareş Hopincă, la Ministerul Transporturilor, condus de colegul său de partid, Sorin Grindeanu.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te