Piese de airbag potențial explozive existente la zeci de modele de maşini. Multe la General Motors

DE Florin Budescu | Actualizat: 19.05.2023 - 13:34
Airbag central de la modelele Hyundai - Foto: Wikimedia/Kkkikki/CC BY-SA 4.0
Airbag central de la modelele Hyundai - Foto: Wikimedia/Kkkikki/CC BY-SA 4.0

Piese de airbag care pot fi potențial explozive sunt prezente la zeci de modele de maşini. Multe dintre ele apar la cele produse de General Motors. Autoritățile de reglementare au cerut rechemarea a 67 de milioane de dispozitive de umflare pentru airbaguri.

SHARE

Este vorba despre Chevrolet, Ford, VW și Hyundai - printre cele 15 mărci care ar putea fi afectate.

Maşini cu airbaguri explozive

Dispozitivele de umflare a airbagurilor, despre care autoritățile de reglementare au avertizat că ar putea exploda în timpul unui accident și ar putea pulveriza interiorul mașinii cu schije metalice, sunt la cel puțin 50 de modele diferite de vehicule.

Acestea acoperă 15 mărci de automobile, potrivit înregistrărilor depuse, ca parte a unei investigații federale, privind defectele de siguranță. 

Wall Street Journal a identificat cel puțin 6,8 milioane de vehicule, despre care producătorii de mașini au spus că au fost construite cu partea potențial periculoasă a airbagului.

Citeşte şi: VIDEO AvtoVAZ a reluat producția Lada ca în era sovietică: fără ABS, ESP și airbag-uri, motor Euro 2

Pentru a evidenția cifra, WSJ a analizat documentele pe care producătorii de automobile le-au transmis autorităților de reglementare, în timpul anchetei guvernamentale pe această temă, care durează de opt ani.

Este de aşteptat ca numărul total de vehicule afectate să fie mult mai mare. Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, săptămâna trecută, a cerut public producătorului de piese ARC Automotive să recheme 67 de milioane de dispozitive de umflare.

Acestea sunt dispozitive care se activează în timpul unei coliziuni, pentru a umple rapid airbag-ul, ca pe un balon.

Citeşte şi: Dacia are probleme cu airbag-urile. Peste 13.000 de Logan, Dokker și Lodgy, rechemate în service

Autoritatea de reglementare a siguranței auto nu a publicat încă o cifră pentru numărul total de vehicule acoperite de acțiune sau o listă cuprinzătoare a modelelor implicate.

O astfel de listă ar putea ajuta șoferii să determine dacă mașinile lor au un dispozitiv potențial periculos sau letal. Cel puțin două persoane au murit și mai multe au fost rănite în timpul accidentelor în care airbagurile vehiculelor lor au explodat, trimițând fragmente de metal ascuțite zburând către șofer și ocupanți, potrivit NHTSA.

Unele victime au fost lovite în cap și față, cu cioburi.  Când WSJ a cerut NHTSA să furnizeze o listă a vehiculelor afectate de cererea de rechemare, a refuzat să ofere una, menționând că tot materialul public despre investigația sa este disponibil pe site-ul său.

Risc de noi incidente

Agenția a spus că riscul asociat cu dispozitivele de umflare a airbag-urilor, dacă nu este abordat, ar duce la mai multe incidente în viitor.

De asemenea, un purtător de cuvânt al ARC nu a răspuns întrebărilor despre dacă știe ce mărci și modele sunt echipate cu umflatoare și dacă ar putea oferi mai multe detalii. 

ARC, firmă originată în Knoxville, Tennessee, într-o scrisoare către NHTSA, a refuzat să se conformeze cererii de retragere a autorităților de reglementare.

GM, lider la riscul de explozie

Producătorul de piese a contestat afirmația Agenției, că dispozitivele sale de umflat airbagurile sunt defecte, spunând că incidentele cunoscute au fost puține și izolate, în raport cu toate airbagurile existente și că nu a fost identificată nici o cauză subiacentă. 

Dintre acele vehicule identificate, în analiza înregistrărilor sale, General Motors pare să aibă cel mai mare număr de mașini - cel puțin 3,6 milioane - care au umflatoare fabricate ARC suspectate a reprezenta un pericol. 

GM a rechemat deja patru modele, cuprinzând modele din anii 2008 - 2017. Cea mai recentă rechemare a fost vinerea trecută, acoperind aproximativ 995.000 de SUV-uri din SUA.

Documentele transmise NHTSA de către producătorul auto arată că GM a identificat cel puțin alte 25 de modele construite cu dispozitive de airbag potențial explozive, inclusiv cele sub mărcile Cadillac, Chevrolet și GMC, pentru care nu a emis o rechemare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te