Autostrada Sibiu – Pitești opcupă prima poziția în Master Planul pentru Transporturi, document prin care România își asumă, în fața Comisiei Europene, modul în care va rezolva situația infrastructurii rutiere a țării. În acest moment, se lucrează, timid, la unul din capetele autostrăzi.
Lotul 5 și-a găsit constructor
În cursul zilei de ieri, Ministerul Transporturilor a anunțat că „la sediul Prefecturii județului Argeș, semnarea contractului de proiectare și execuție pentru Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești - km 92 – 122 parte a Autostrăzii Sibiu – Pitești, cu ofertantul câștigător Astaldi SpA . Prin contractul în valoare de 1.710.277.069 fără TVA, finanțat din fonduri europene nerambursabile, s-a stabilit o perioadă de 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrărilor. Totodată prin contract s-a convenit o perioadă de garanție a lucrărilor de 120 de luni (10 ani)”.
Ponta a promis până au înghețat lucrările
Dacă ne-am fi luat după promisiunile PSD din ultimul deceniu ar fi trebui să mergem deja pe Autostrada Sibiu – Pitești. Sibiu – Pitești (130 de kiloemetri) este porțiune lipsă (la care se adaugă Centura București și câteva porțiuni în partea de vest) pentru a avea o autostradă de la Constanța la Nădlac
În Programul de Guvernare 2013 – 2016, ex-premierul Victor Ponta a inclus printre marile orbiecte de infrastructură prioritare:
„Autostrada Sibiu – Râmnicu-Vâlcea”. Ponta și-a asumat să finalizeze mare parte (în jur de două treimi) din autostrada Sibiu Pitești. Nu a reușit nici măcar să o scoată la lictație.
Dragnea nu a bătut nici primul țăruș
În Programul de Guvernare 2016 – 2020 asumat de Liviu Dragnea găsim scris:
„Finalizarea cu prioritate a axei: Constanţa – Nădlac (Coridor IV) - Finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Perioada: 2017. Autostrada Sibiu-Piteşti.”
Abia pe 30 martie 2020, la 6 luni de la plecarea de la putere a PSD au demarat lucrările pe cel mai simplu lot al Autostrăzii Boița – Sibiu.
De ce Sibiu - Pitești
Autostrada Sibiu – Pitești este o parte importantă a coridorului 4 Pan-European care traversează România de la Vest la Est. Sectorul de Autostradă Sibiu - Pitești a fost divizat in 5 secțiuni. Deoarece Secțiunea 5 reprezintă unul dintre capetele autostrăzii (km 92+600 – km 122+950), traseul va începe în zona localității Curtea de Argeș și va continua traseul paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26 m lățime.
Pe parcursul secțiunii de autostradă principalele lucrări de artă care vor fi efectuate sunt: 12 poduri, un viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, un spațiu de servicii, un centru de întreținere și coordonare, o parcare de scurtă durată.
Sibiu – Pitești este cel mai tranzitat drum pentru vehiculele comerciale și asigură fluxul de bunuri dinspre portul Constanța și Capitală spre vestul Europei.