România are aproximativ 910 kilometri de autostradă, 120 făcuți înainte de Revoluție.
Puțin în comparație cu Polonia care în 1990 avea 366 km de autostradă, iar acum are peste 4.300 km de autostradă și drumuri expres, sau cu Ungaria care are în prezent peste 1.640 km de autostradă.
Citește și: VIDEO Pe 17 km din Autostrada de Centură București, lucrările au ajuns la 15%. Deschidere, în 2023
O analiză a Newsweek România arată că nici dacă Ungaria ar sta pe loc, iar România ar finaliza toți kilometri de autostradă la care se lucrează în acest moment nu am ajunge din urmă țara vecină.
Obiectiv Lungime Stadiu Deschis
Sibiu – Pitești, lot1 13 km 39% 2023
Sibiu – Pitești, lot 5 31 km 1 % 2025
Autostrada București, lot 1 17 km 3,2 % 2025
Autostrada București, lot 2 16 km 16 % 2025
Centura București (DN 2 – A2) 11 km 11% 2022
Pasaj Mogoșoaia 0,8 km 49% 2021
Pasaj Domnești 1,1 km 27% 2022
Pasaj Bercerni 2,4 km 20% 2022
Pasaj Oltenița 3,6 km 20% 2022
Sebeș – Turda, lot 1 17 km 96% 2021
Sebeș – Turda, lot 2 24 km 85% 2022
Pitești – Craiova, lot 1 17 km 24% 2022
Pitești – Craiova, lot 2 40 km 85% 2021
Tg.Mureș – Ogra 9 km 55% 2022
Chiribiș – Biharia 28 km 0,5% 2022
România are în construcție aproape 230 kilometri de autostradă, variante ocolitoare și pasaje.
Vorbim de infrastructură rutieră mare.
Programare deschidere:
2021 – inaugurarea a 59 km
2022 – inaugurarea a 95,5 km
2023 – inaugurarea a 13 km
2025 – inaugurarea a 64 km.
Citește și: VIDEO Autostrada Sebeș – Turda, în impas. Lucrările, avans de doar 2% într-o lună. Finalizare, 2022
În timp vor începe lucrări pe alte tronsoane (exemplu loturile 2, 3 și 4 de pe Sibiu - Pitești).