Michelin, unul dintre cei mai importanți producători de anvelope din lume, a demarat un proces de optimizare a costurilor, în contextul inundării pieței europene cu pneuri ieftine, făcute în China și în alte țări asiatice, și a decis să închidă linia de cauciucuri pentru camioane din Polonia, din fabrica din Olsztyn, până la sfârșitul lunii decembrie 2024, și să mute întreaga producție la fabrica Michelin de la Zalău și la unitățile sale din Spania și Italia.
De asemenea, și fabrica Michelin de anvelope pentru mașini și vehicule utilitare din Polonia va trece printr-un proces de retehnologizare, urmând să se facă pneuri de dimensiuni mai mari, de peste 18 inchi, pentru a satisface în principal cererea în creștere de astfel de tipodimensiuni.
Citește și: Nokian angajează sute de români. Cât e salariul în fabrica de anvelope „mutată” din Rusia la Oradea
România, noul pol Michelin pentru anvelopele de camioane. Producția din Polonia, mutată la Zalău, dar și în Spania și Italia. E mai ieftin
Fabrica Michelin din Olsztyn, Polonia, are în momentul de față circa 5.000 de angajați, care lucrează pe diferite „linii: anvelope pentru vehicule de pasageri şi comerciale, anvelope pentru camioane grele, anvelope agricole, semifabricate și matriţe.
Purtătorul de cuvânt al Michelin, Piotr Staszałek, a comentat închiderea liniei pentru camioane, pe care lucrează 430 de angajați, atribuind această schimbare în parte concurenței din partea importurilor de anvelope mai ieftine din Orientul Îndepărtat. Acesta a precizat că piața anvelopelor pentru camioane a devenit din ce în ce mai dificilă, determinând compania să caute soluții de producție mai viabile din punct de vedere economic, potrivit polanddaily24.com.
Citește și: O anvelopă premium produsă și în România, pe primul loc în Top-ul celor mai bune cauciucuri de vară
Prin urmare, prin mutarea unei părți a producției de anvelope de camioane de la Olsztyn la Zalău, Michelin Zalău devine noul pol de producție Michelin pentru anvelopele de camioane din Europa Centrală. Transferul și echilibrarea producției se vor face treptat.
„Fabrica Michelin din Olsztyn trece printr-o transformare tehnologică pentru a răspunde mai bine tendințelor pieței de anvelope pentru camioane și autoturisme.
Investițiile actuale sunt dedicate modernizarii unității de producție a anvelopelor pentru autoturisme și camionete din fabrica din Olsztyn, permițând înlocuirea unei părți a liniei de producție curente cu tehnologie actualizată. Aceasta va permite dezvoltarea unor dimensiuni mai mari, de 18"+, pentru a satisface, printre altele, cererea în creștere datorată electrificării pieței auto.
În plus, Michelin a decis să închidă treptat activitatea de producție a anvelopelor pentru camioane în fabrica din Olsztyn, pană la sfârșitul lunii decembrie 2024.
Nu va exista un plan de concediere: 430 de angajați sunt afectați de această decizie și fiecare persoană va fi sustinuță pentru a putea fi transferată către o nouă poziție.
Olsztyn este o fabrica cu activități multiple, cu cerințe permanente pentru piața sa existentă și în contextul proiectelor în desfășurare, care include și transformarea unității de producție a anvelopelor pentru autoturisme și camionete.
Fabricile din Aranda, Alessandria și Zalău își vor utiliza capacitatea disponibilă și vor răspunde cerințelor pieței.
Aceste transferuri vor permite echilibrarea capacității de producție a anvelopelor pentru camioane în fabricile din Europa, care vor putea produce volumele necesare pieței în anii următori”, anunțat oficial Michelin.
Michelin a venit în România în 2001, la Florești și Zalău
Michelin a venit în România în 2001, odată cu achiziția uzinelor Victoria, în Florești, județul Prahova și Silvania, în Zalău, judeţul Sălaj. Cu investiții semnificative și cu obiectivul de a deveni un jucător cheie în regiune, Michelin s-a dezvoltat de-a lungul anilor, ajungând astăzi la circa 4.500 de angajați în România.
În ultimele două decenii, Michelin a produs peste 80 milioane de anvelope pentru turisme și camionete, la Florești, și pentru camioane și utilaje de geniu civil, la Zalău, precum și 500.000 tone de cord metalic în uzina dedicată din Zalău, construită de la zero de Michelin în 2004.
Centre de cartografiere și pentru servicii partajate, din 2007 și 2012
În anul 2007, Michelin a fondat departamentul de Cartografie în România care deservește, alături de departamentul de cartografie din Franța, produse și servicii cartografice globale, iar în anul 2012 a fondat centrul pentru servicii partajate, cunoscut astăzi ca Michelin Corporate Business Services.
Un alt moment important pentru Michelin în România a fost în anul 2018, când compania a devenit sediu central și punct de coordonare pentru regiunea Europa Centrală care include 20 de țări.