În clipurile pe care le postează pe Internet, Sebastian pretinde că are mașini de vis și locuiește în case de lux. Mai spune că are doar 24 de ani, dar conduce o „agenție de marketing din șapte cifre". Asta pentru a-ți câștiga încrederea și pentru a-ți dori să ajungi ca el.
După ce ți-a câștigat încrederea prin discursuri motivaționale sau prin clipuri scurte în care își prezintă „ideile de afaceri” urmează să plătești pentru a afla cum să ajungi bogat.
Cintește și: Vladimir Putin, cu elicopterul, la Mariupol. S-a plimbat și cu mașina prin orașul ucrainean distrus
Românul care vinde iluzii de milioane $
Ghiorghiu este productiv, spune el, timp de 98% din fiecare zi. El crede în Dumnezeu. S-a născut într-o familie săracă care a emigrat din România și s-a îmbogățit pur și simplu pentru că așa a decis. Dacă el a putut să o facă, de ce nu poți și tu? încep jurnaliștii de la Vox un articol despre așa-zișii guru de pe rețelel de socializare care te învață cum să ai succes.
Mai jos aveți câteva din videoclipurile pe care Ghiorghiu le prezintă pe Youtube și în care el pretinde că te învață cum să faci 1,5 milioane de doalri în 17 minute.
„Dacă ești un tip de 20 de ani și nu ai un Lamborghini, ar trebui să te așezi și să ai o discuție serioasă cu tine însuți despre motivul pentru care nu ai un Lambo", a spus el într-un podcast în ianuarie. „Este atât de incredibil de ușor și sunt atât de mulți bani acolo".
Are dreptate, cel puțin în ceea ce privește ultima parte
Chiar există atât de mulți bani acolo, iar Ghiorghiu este doar unul dintre nenumărații influenceri online care se dedică să îi învețe pe alți bărbați cum să obțină succes.
Citește și: O mare actriță se pregătește să moară. „Corpul nu mai este al meu”. S-a creștinat și e împăcată
Acești guru autoproclamați au adesea interese comune - mașini sport, ceasuri de mână, sporturi de luptă, diete stricte, emoji de rachetă, lungi discuții pe Twitter - dar tind să spun că ei câștigă milioanele în câteva modur. Pentru Ghiorghiu, a fost o combinație a tuturor celor mai comune surse de venit pentru această clasă de antreprenori autoproclamați: vânzarea de case și mașini, vânzarea de cursuri online, jocuri de noroc, marketing digital, reclame pe YouTube și, în mod crucial, drop shipping.
Ghiorghiu nu a vrut să acorde interviu jurnaliștilor
Practica de a cumpăra bunuri ieftine, de obicei din China, și de a le vinde pe un site pentru a obține profit, este o industrie evaluată la 225 de miliarde de dolari, potrivit unui raport, și se așteaptă să crească la 1,2 trilioane de dolari până în 2030.
Încadrată ca o modalitate ușoară de a câștiga "venituri pasive" de către influencerii YouTube, videoclipurile sunt adesea folosite ca mijloace pentru a atrage oamenii să se înscrie la cursuri online care costă mai multe mii de dolari.
În clip, influencer-ul poate sau nu să te învețe ceva, iar cei care cumpără cursurile ca să învețe cum să facă bani ajung chiar să se îndatoreze pe a și le permite.
Dar, potrivit lui Ghiorghiu și a celorlalți influenceri de tipul lui obținerea unui venit pasiv este la fel de ușoară ca și cum ai urmări un videoclip pe YouTube.
Își intitulează postările/cursurile astfel: "44 de idei de afaceri cu venituri pasive pentru a începe cu doar 1.000 de dolari" sau "Urmăriți aceste 55 de minute dacă doriți să fiți milionar în 2022".
Alți influenceri te învață, contra cost, cum să îți faci propria companie de marketing AI. Ce vând ei: "7 afaceri de AI neexploatate pe care să le începi chiar acum", "Am găsit cea mai UȘOARĂ modalitate de a face 1000 de dolari cu AI", "Folosește AI pentru a avansa în timp ce alții intră în panică”.
Plus sloganuri genul: „Orice timp în care nu faci bani, e irosit”
Pe scurt, ceea ce vând acești „guru” este sentimentul că scopul nostru principal ca oameni este să ne facem viețile cât mai eficiente și eficace posibil.
Cum s-a ajuns aici
Cei cărora tinerii guru ai îmbogățirii rapide, precum Ghiorghiu, le datorează cu adevărat popularitatea lor sunt cei mai în vârstă vorbitori motivaționali: Tony Robbins, Grant Cardone și Gary Vaynerchuk, care și-au construit averi spunându-le altora cum să reproducă propriile lor succese în afaceri.
La fel ca omologii lor mai tineri, acești bărbați îmbrățișează adesea o neîncredere profundă în învățământul superior și în guvern, încurajându-i pe adepți să își dedice timpul și banii pentru a învăța cum să se comercializeze pe ei înșiși și să își dezvolte afacerile antreprenoriale. Uneori, acest lucru poate fi exact ceea ce oamenii vor să audă.