STUDIU Companiile care au o imagine proastă plătesc salarii cu 10% mai mari

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 19.05.2021 - 12:47
Companiile care au o imagine proastă plătesc salarii cu 10% mai mari
Companiile care au o imagine proastă plătesc salarii cu 10% mai mari

50% din angajați nu ar lucra pentru o companie cu reputație proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creștere salarială, arată un studiu realizat de Randstad România Employer Brand.

SHARE

Companiile care nu au un brand puternic plătesc salarii cu 10% mai mari, iar principalul motiv pentru care românii nu aplică pentru un job este că nu cunosc detalii despre mediul de lucru din compania respectivă. 

Jumătate din angajați nu ar lucra pentru o companie cu reputație proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creștere salarială, relevă Studiul Randstad România Employer Brand, aflat în acest an la a treia ediție. 

Organizațiile cu un brand puternic angajează de două ori mai repede, iar principalul motiv pentru care românii nu aplică pentru un job este că nu cunosc detalii despre mediul de lucru din compania respectivă.

Totodată, 80% din liderii implicați în procesul de recrutare consideră că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra capacității lor de a angaja talente excepționale.

Noua paradigmă este aceea că oamenii lucrează pentru culturi organizaționale, nu pentru firme, prin urmare percepția lor despre un angajator este esențială. Candidații se documentează activ despre cultura unei companii, pentru a-și da seama dacă s-ar potrivi cu aceasta, prin urmare este importantă transparența informațiilor cu privire la acest aspect. Ei au încredere să își trimită CV-ul către o companie și să facă o schimbare în carieră, atunci când citesc despre experiențe pozitive ale altor candidați sau angajați, legate de aceasta.

Ce își doresc angajații

Pachetul salarial este criteriul principal pe care angajații români îl au în vedere în alegerea unui angajator (74%), urmat de atmosfera plăcută la locul de muncă (69%) și siguranța locului de muncă (68%). Acestea sunt mai importante în rândul femeilor și al angajaților cu educație peste medie. Un mediu de lucru sigur din perspectiva COVID-19 se clasează pe locul 7 în topul acestor criterii.

Femeile (53%) consideră că acest aspect este mai important față de alte grupuri demografice, în vreme ce pentru angajații cu educație sub medie (40%) acesta este mai puțin relevant.

Oportunitatea de a lucra la distanță se clasează pe unul din ultimele locuri în rândul factorilor pe care angajații îi găsesc motivatori, deși este mai populară în rândul celor cu studii peste medie și chiar considerată atrăgătoare de 44% din angajați.

Peste 10% din angajați și-au schimbat locul de muncă în cea de-a doua parte a lui 2020, procentul fiind mai mare în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani (17%) și al celor cu educație sub medie (19%). Aproape 25% dintre români intenționează să se angajeze în altă parte în prima jumătate a acestui an, procent mai ridicat în rândul celor sub 35 de ani (59%) și mai scăzut printre profesioniștii  care își desfășoară sarcinile de serviciu într-un birou (categorie numită și "gulerele albe").

Portalurile cu anunțuri de angajare – principalul canal de căutare a unui nou loc de muncă

De cele mai multe ori, cei care schimbă locul de muncă își găsesc următorul angajator prin intermediul portalurilor cu anunțuri de angajare (48%), procentul ajungând la 59% în cazul femeilor și la 57% în rândul celor cu educație peste medie.

Citește și: Fiul lui Sile Cămătaru, pedepsit cu 70 de ore la Forțele de Muncă după ce și-a terorizat iubita

eJobs este cel mai des utilizat portal în acest scop (77%), urmat de BestJobs (52%). 37% își găsesc un loc de muncă cu ajutorul relațiilor personale/recomandărilor și 30% prin social media, Facebook (88%) fiind în top. Cei cu vârsta cuprinsă între 18 - 24 de ani este cel mai probabil să își găsească un loc de muncă prin intermediul căutărilor pe Google.

COVID-19 și impactul asupra dinamicii forței de muncă

Aproape jumătate din angajați au început să lucreze (mai mult) de la distanță în timpul pandemiei COVID-19, din care 57% au fost implicați în această decizie, iar 42% s-au văzut în față faptului împlinit, fiindu-le impus acest lucru de către angajator și / sau autorități.

Pentru unul din trei angajați, termenii angajării lor s-au schimbat: 29% dintre aceștia au intrat în concediu, au fost demiși (6%), au lucrat mai mult sau mai puțin sau au resimțit alte schimbări legate de situația lor la locul de muncă. Femeile (8%) și angajații cu studii medii (13%) și sub medie (9%) au fost mai expuși situației de a fi concediați în ultimul an.

Citește și: Curtea de Justiție UE nu a decis desființarea Secției Speciale. Responsabilitatea rămâne la România

În România, studiul a fost realizat în luna ianuarie a acestui an, prin intermediul metodologiei internaționale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, lider mondial în servicii de recrutare, care constă în derularea de interviuri online.

La acesta au participat 4.700 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 – 65 ani, incluzând studenți, angajați, freelanceri și șomeri. Au fost evaluați cei mai mari angajatori din România, ca număr de angajați, cunoscuți de minim 10% din populație.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te