Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii

DE Florin Budescu | Actualizat: 29.03.2024 - 09:37
Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii - Foto: Profimedia Images
Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii - Foto: Profimedia Images
Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii - Foto: Profimedia Images
Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii - Foto: Profimedia Images

Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii. Prăbuşirea unui pod major din Baltimore şi efectele sale secundare ar putea avea ca rezultat cea mai mare plată de asigurări.

SHARE

Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii. Prăbuşirea unui pod major din Baltimore şi efectele sale secundare ar putea avea ca rezultat cea mai mare plată de asigurări maritime de până acum.

Aşa a declarat preşedintele gigantului global al asigurărilor şi reasigurărilor Lloyd’s of London.

Unde pot fi cele mai mari despăgubiri maritime din istoria omenirii

Analiştii au estimat că pierderile asigurate în urma dezastrului se vor ridica la o cifră de ordinul miliardelor, după ce o navă de marfă încărcată cu containere s-a izbit de podul Francis Scott Key, de la intrarea în portul Baltimore.

Şase persoane sunt presupuse moarte.

”Începem să desfăşurăm resurse în aşteptarea ca aceasta să fie o revendicare substanţială pentru industrie. Iar pentru piaţa Lloyd’s, va dura ceva timp pentru a fi rezolvată complexitatea situaţiei”, a declarat Bruce Carnegie-Brown.

”Deci, [este] foarte devreme pentru a anunţa un număr. În acest moment, nu anticipez că este în afara planificării noastre realiste, pentru scenarii de dezastru.

Citeşte şi: 

Se simte ca o pierdere foarte substanţială, potenţial cea mai mare pierdere maritim asigurată vreodată, dar nu în afara parametrilor pe care îi planificăm.”

Carnegie-Brown a adăugat că, în timp ce vor exista în mod clar revendicări pentru navă, marfă şi pod, ”impacturile de ordinul doi” vor deveni ”substanţiale”.

”O mulţime de afaceri vor fi întrerupte, lanţurile de aprovizionare vor fi întrerupte atât de nave, care sunt prinse în port, cât şi, bineînţeles, de nave care încercau să obţină acces în port, care nu mai pot intra, şi efectele de ordinul doi vor dura ceva timp, pentru a se rezolva”, a spus el.

Citeşte şi: 

Baltimore este al 11-lea mare port din SUA şi cel mai aglomerat din ţară, pentru importul şi exportul de maşini şi camionete. Operatorii lanţului de aprovizionare se luptă pentru a minimiza impactul asupra Comerţului.

Analiştii Morningstar DBRS au afirmat că pierderile asigurate ar putea însemna între 2 şi 4 miliarde de dolari, în funcţie de perioada de timp în care portul este blocat, conform News.ro.

O astfel de cifră ar depăşi cea mai mare sumă actuală, care a fost plătită din răsturnarea navei de croazieră Costa Concordia, în anul 2012.

Diferite poliţe de asigurare

Este posibil să se declanşeze diferite poliţe de asigurare pentru răspunderea maritimă şi coca, proprietate, încărcătură şi întrerupere a activităţii.

”În ciuda pierderilor considerabile asigurate, ne aşteptăm ca acestea să rămână gestionabile pentru industria asigurărilor, deoarece vor implica un grup mare şi diversificat de asigurători şi reasigurători bine capitalizaţi”, a spus Morningstar.

Foto: Profimedia Images

Barclays estimează potenţialele daune de asigurare între 1 miliard şi 3 miliarde de dolari. În practica românească a asigurărilor, ceea ce se petrece acum poartă numele de "dezdăunare". Portcontainerul sub pavilion Singapore a fost închiriat de gigantul danez Maersk şi transporta marfa clienţilor săi, dar era operat de compania de nave charter Synergy Group.

Investigaţii transnaţionale

Primele rapoarte sugerează că nava şi-a pierdut sursa de energie, înainte de a lovi podul.

Investigaţiile vor fi efectuate de autorităţi atât din Singapore, cât şi din SUA, pentru a stabili răspunderea juridică, ca parte a unui proces complex, care ar putea dura luni sau ani de zile.

Maersk ar fi avut acoperire de răspundere în calitate de navlositor, mai degrabă decât în calitate de operator al navei, a declarat David Osler, principal analist de transport şi mărfuri la Lloyd’s List Intelligence, la începutul acestei săptămâni.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te