Vindea pește și tăiței. Acum este unul dintre giganții mondiali ai electrocasnicelor. O schimbare a domeniului de afaceri poate fi crucială pentru supraviețuirea unei companii.
Dar unele dintre cele mai faimoase companii de tehnologie din lume au schimbat strategiile atât de dramatic, încât abia le-ai recunoaște în viețile trecute.
Vindea pește și tăiței. Cum a ajuns unul dintre giganții mondiali ai electrocasnicelor
În climatul economic de astăzi, se acceptă convențional că 90 la sută din toate start-up-urile eșuează.
Samsung ("Trei Stele") și-a început viața ca Samsung Sanghoe, un magazin alimentar care vindea pește uscat, tăiței și legume în Daegu, Coreea de Sud, în 1938.
După cel de-al Doilea Război Mondial, proprietarul Samsung, Lee Byung-chul, a băgat compania în producție, mai întâi deschizând o rafinărie de zahăr și apoi fondând o companie de îmbrăcăminte în 1954.
Înainte de a deveni cunoscut ca un provocator al Apple și Sony, Samsung era renumit pentru că deținea cea mai mare fabrică de lână construită vreodată în Coreea la acea vreme.
Dar abia în 1970 Samsung a început să-și facă un nume cu produse tehnologice de consum: mai întâi televizoare alb-negru, apoi televizoare color, calculatoare și aparate de aer condiționat.
Lee a făcut un alt pariu neobișnuit în 1983: a deschis o fabrică de semiconductori pentru a furniza cipuri firmelor de tehnologie din SUA și Japonia, potrivit asia.nikkei.com.
A schimbat statutul Coreii de Sud, de la sărăcie, la centru mondial de tehnologie
Tânărul co-fondator legendar al Apple, Steve Jobs, a fost printre primii care au vizitat fabrica.
A fost începutul unei frumoase prietenii care s-a destrămay odată ce Samsung a apărut ca unul dintre concurenții direcți ai Apple.
Citește și: Rusia ar aduce mai mulți soldați în Transnistria sub pretexul unei „amenințări” din partea Moldovei
În 2011, Apple a acuzat Samsung că a copiat modelele atât pentru iPhone, cât și pentru iPad, dând în judecată foștii lor producători de cipuri pentru 2,5 miliarde de dolari pentru presupusa încălcare a brevetelor.
În cele din urmă, Samsung a fost obligat să plătească vreo 600 de milioane de dolari.
Citește și: Studiu: Lumina de la capătul tunelului și cei care așteaptă dincolo, reale în momentul morții
Astăzi, Samsung este mai mult decât o companie pentru Coreea de Sud. A întruchipat și a propulsat transformarea țării din sărăcie într-un hub global de tehnologie și design.
Valoarea de piață a Samsung astăzi este de 326,2 miliarde USD pe Amazon.