Reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor - cu începere din data 16 mai;
Înscrierea copiilor nou-veniți - cu începere din data de 30 mai.
Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 4.694/02.08.2019 privind aprobarea Curriculumului pentru educaţie timpurie
În temeiul prevederilor art. 65, alin. (4) și ale art. 94, alin. (2) lit.e din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și în baza prevederilor ordinului de ministru nr. 3593/2014 care aprobă Metodologia privind elaborarea și aprobarea curriculumului școlar, planuri-cadru de învățământ și programe școlare, a fost elaborat și promovat, prin ordinul nr. 4.694/2.08.2019, Curriculumul pentru educaţia timpurie (0 - 6 ani).
Citește și: Putin amână operația, să nu fie asasinat. Un grup de militari vrea război total și ocuparea Moldovei
Acest nou curriculum, disponibil atașat, imprimă o viziune actualizată și îmbunătățită asupra educației timpurii, reflectată în Planul de învățământ pentru educație timpurie, Programa școlară pentru educație timpurie și Metodologia de aplicare a Planului de învățământ pentru educație timpurie, ținând cont de:
- necesitatea corelării cu prevederi și recomandări din documente promovate la nivel european privind competentele-cheie din perspectiva învăţării pe parcursul întregii vieţi, documente strategice ale Comisiei Europene și Consiliului Uniunii Europene privind educația și îngrijirea timpurie;
Citește și: Tezele obligatorii dispar în noul an școlar. Va există o singură medie pe parcursul anului școlar
- corelarea cu schimbările inițiate la niveluri învățământului preuniversitar pentru construirea unei concepţii curriculare unitare şi coerente, având ca referinţă competenţele-cheie care determină profilul de formare al elevului, definite la nivel european şi statuate de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011;
- corelarea permanentă cu legislaţia în vigoare, îndeosebi cu prevederile recente care vizează domeniul educaţiei timpurii (ex., Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea de Guvern nr.1.252/2012 de aprobare a Metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor servicii de educație timpurie antepreșcolară);
- necesitatea unei abordări sistemice a educaţiei timpurii, care înglobează, deopotrivă, educaţia antepreşcolară şi educaţia preşcolară, corectându-se abordarea lor fragmentată din practica de până acum.
Ce însemană educație timpurie
Educaţia timpurie (0 - 6 ani) este formată din nivelul antepreşcolar (0 - 3 ani) şi învăţământul preşcolar (3 - 6 ani), care cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare.
Educația timpurie antepreșcolară se poate desfășura în creșe, grădinițe și în centre de zi, de stat sau private, după același conținut educativ și după aceleași standarde naționale.
Copiii sunt organizați pe grupe de vârstă omogene, dar nu este exclusă constituirea unor grupe eterogene.
Învățământul preșcolar se desfășoară în grădinițe sau în școli (de stat sau private), care au ca secție grupe de învățământ preșcolar, după același curriculum și respectând aceleași standarde naționale;