Situații bizare la simularea de la Bac. Diferențe și de 3 puncte la notare, pe aceeași lucrare

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 20.03.2024 - 14:26
Corectarea testelor de la simularea Bacalaureatului au dat bătăi de cap elevilor și profesorilor Foto: Freepik.com - rol ilustrativ
Corectarea testelor de la simularea Bacalaureatului au dat bătăi de cap elevilor și profesorilor Foto: Freepik.com - rol ilustrativ

Mulți elevi spun că nu înțeleg cum le-au fost acordate notele la simularea examenului de Bacalaureat din acest an. Corectate de mai mulți profesori, lucările au primit note diferite. Unele diferențe erau și de 3 puncte.

SHARE
Elevii dar și profesorii semnalează situații bizare referitoare la simularea examenului de Bacalaureat din acest an. Corectate de mai mulți profesori, multe lucrări au primit note diferite. 
 
Sunt cazuri în care un profesor a acordat o notă de peste 9, iar un altul a considerat că lucrarea este de 6,6.

Situații bizare la simularea de la Bac. Lucrare notată cu 9,1 de un profesor, considerată de 6,6 de altul

Un elev s-a plâns pe o rețea de socializare că lucrarea sa de la simularea din acest an este ciudată. A primit patru note diferite de la patru profesori corectori. Însă cel mai ciudat este faptul că diferențele sunt mari.
 
”A venit astăzi profesoara de romană cu punctajul pe teze de la corectori și am descoperit o anomalie.

Din patru corectori, am avut următorul punctaje: 9,1 (30 puncte pe eseu) 8,1 (27 puncte pe eseu) 7,1 (19 puncte pe eseu) 6,6 (25 puncte pe eseu)

Media finală a ieșit 7,6 (nota 9 și 6 s-au dus, s-a făcut media între 7,1 și 8,1)

Cum este posibil ca 4 persoane diferite să îmi dea 4 rezultate complete diferite?

Doamna profesoară a spus că va duce problema în consiliu și la inspectorat.

Mi se pare absurd așa ceva, mediile sunt trase enorm în jos. Acest sistem este o prostie”, a scris elevul pe Reedit.

Citește și: Noua metodă prin care profesorii vor corecta examenele naționale în 2024. Nu se mai face cu pixul

Postarea sa a avut mai multe reacții. Din acestea a reieșit că profesorii au primit foarte multe lucrări de corectat. 

”Mama este profesoară de romană și mereu când vorbeam cu ea îmi spunea că cei de la ministru și-au bătut joc de profesori. Li s-au spus că vor avea de corectat 30 de lucrări.

Între timp ei tot primeau în continuare lucrări de corectat pentru că era acea diferență de un punct între note celor doi evaluatori inițiali. La finalul săptămânii, vineri, au ajuns să corecteze câte 80 de lucrări și inspectorii le-au spus că până la prânz să termine de corectat, în condițiile în care profesorii trebuiau să își țină orele.

Profesorii care au corectat veneau acasă obosiți de la muncă și trebuiau să stea în fața laptopurilor ore în șir, neplatiti în plus. La matematică/restul și proba la alegere e mult mai rapid și ușor de corectat, însă la romană e un chin.

Cine știe și ce fel de profesori ai prins de ai ajuns să ai 3 puncte diferite între note, dar oricum nu e normal ce să întâmplat”, a comentat cineva.

”Asta a fost o problemă generală, și din asta a ieșit că simulările au fost corectate doar de dragul de a fi corectate. La mine în clasă la istorie (unde punctajul e foarte matematic și strict) un coleg a primit nota 10 și 8.60, teza fiind redirecționată.

O altă colegă la exercițiul 2 unde aveai de menționat două state (puteai lua 6 puncte pt cele două state sau 3 puncte pentru doar un stat specificat corect) Colega a primit 6 puncte de la un corector în contextul în care ea știa că a greșit unul din cele două state.

Sper că la sesiunea din vară vor fi corectate corect”, a spus un alt elev.

Și un director de școală a semnalat astfel de situații. Ion Ionici, directorul Liceului Jean Louis Calderon din Timișoara, susține că sunt diferențe mari între notele date de profesorii care au evaluat lucrarea unui elev de la simularea examenului pentru Bacalaureat 2024.

”Pentru că am început prezentarea Borderourilor individuale la simulare Bac elevilor, au început și discuții absolut normale!!
 
Ce este anormal este modul de notare și modul de calcul al mediei unui elev a câștigat a fost corectată de 4 corectori care au dat 4 note: 7,60, 4,60, 4,80 și 7,10!! Conform art. 12 din cadrul OME 6156/2023 calculul este: 4,80 + 7,10=11,90:2=5,95 notă finală!!!
Concret ce ar trebui să înțeleagă un elev care are așa mari diferențe între note!!!!!!!!!
A.....și iar elevii sunt de vină că nu au învățat!!!!!!!!!!
Situația nu este singulară..........!!!!
Putem intelege ca avem in sistem si elevi care invata si care vor sa fie notati cat mai corect la un examen national!!!!!”, a transmis directorul pe Facebook.

Ligia Deca, mulțumită de sistemul de corectare

Ministrul Ligia Deca a precizat, în cadrul unei întâlniri cu directori ai unităţilor de învăţământ din judeţ, că a luat feedback-ul profesorilor corectori după aplicarea acestui sistem la sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat.

"Am luat feedback-ul cadrelor didactice implicate, al celor care au corectat, într-o proporţie covârşitoare, mult peste 90%, au zis că ar prefera să continue în această formulă.

Citește și: Probleme în educație? Profesor ASE: „Învățământul universitar a devenit prea costisitor”

Se elimină greşelile datorate oboselii, se elimină acea muncă de trecere a punctajelor pe barem pentru că platforma, în momentul în care notaţi pe diferiţi itemi, face automat adunările, şi există şi posibilitatea mult mai simplă de transmitere aleatorie a lucrărilor.

O să generalizăm această corectare digitalizată la toate examenele naţionale, inclusiv la simulări în anul acesta", a spus ministrul Educaţiei.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te