Pe de altă parte, aproape jumătate dintre copii dețin cel puțin un dispozitiv pe care îl folosesc individual pentru conectarea la cursurile online și tot atâția împart același echipament cu unul sau mai mulți membri ai familiei.
Doar o treime dintre copii dețin o imprimantă acasă, cu ajutorul căreia pot printa planurile de lecții ori fișele de lucru necesare învățării la distanță. Din punctul de vedere al mediilor de proveniență al respondenților, copiii din mediul rural au aproximativ aceleași condiții și cunoștințe tehnologice ca cei din zona urbană dezvoltată.
Părinții de la oraș, mai puțin ajutor pentru copii
Mai mult de jumătate dintre părinți spun că își vor putea susține în mică măsură (44%) sau deloc (7%) copiii în activitatea lor școlară, în situația organizării cursurilor la distanță (fie total, fie în varianta mixtă). În același timp, 42% dintre ei consideră că se pot implica în procesul educațional al copiilor în destul de mare (19%) și mare măsură (23%).
Părinții din mediul rural și urban mic își vor putea ajuta copiii pe parcursul cursurilor la distanță într-o proporție mai mare față de cei din mediul urban mediu sau mare (45% și 43%, față de 38%, respectiv 39%).
Mai mult de jumătate (56%) dintre părinții cu domiciliul în orașe mari au capacitate limitată sau nu vor reuși deloc să fie alături de copiii lor, în timpul cursurilor la distanță.
25% dintre părinți își lasă copiii la rude
Într-o proporție de 62%, părinții au dificultăți de susținere a copiilor pe parcursul cursurilor desfășurate la distanță, deoarece nu au cu cine să lase copiii acasă.
În plus, aproape jumătate dintre părinți nu au timpul necesar pentru a acorda sprijin copiilor în procesul de învățare la distanță, ori pentru realizarea diferitelor proiecte școlare.
4 din 10 liceeni nu pot fi ajutați de părinți în timpul cursurilor la distanță, din cauza cunoștințelor digitale limitate, aceștia diferențiindu-se semnificativ de ceilalți părinți.
Totodată, părinții elevilor de gimnaziu știu cel mai puțin cum să utilizeze echipamentele necesare conectării la școala online.
Un sfert dintre părinți vor apela la rude care să supravegheze copilul în timpul cursurilor la distanță (26%) sau vor lucra de acasă, atunci când este posibil (24%).
Doar 2% dintre respondenți se gândesc să angajeze personal specializat (bone) care să stea cu copilul lor, iar 7% nu au găsit încă o soluție pentru această posibilă situație.
Materii prioritare
În cazul în care elevii ar trebui să își împartă timpul acordat cursurilor, parțial de acasă și parțial față în față, mai mult de 9 din 10 părinți sunt de părere că anumite materii ar trebui predate prioritar în timpul orelor față în- față. Printre ele se numără în primul rând matematica, limba și literatura română și limbile străine. În plus, părinții elevilor de clase primare doresc ore de dezvoltare personală pentru copiii lor, iar pentru cei de gimnaziu și liceu, ore de Informatică / TIC.
Matematica și limba română sunt materiile pentru care optează aproape toți părinții elevilor din clasele primare, pentru a fi predate în cadrul cursurilor față-în-față. Poziția a treia în topul priorităților părinților sunt limbile străine (64%).
Topul priorităților pentru predarea față-în-față este completat de materiile legate de dezvoltarea armonioasă a copiilor - dezvoltare personală (25%) și educație fizică (17%).