Mai ales după scoaterea “în rezervă” a vechilor MIG 21 LanceR, operaționalizarea variantei IAR-99 SM a avionului de antrenament capabil să asigure și misiuni de atac la sol (CAS - close air support) este crucială pentru pregătirea piloților români și nu numai de F-16.
Fabrica de Avioane Craiova se dovedește incapabilă să modernizeze IAR 99 la timp. Contractul cu Forțele Aeriene Române a acumulat deja o întârziere de 8 luni. Iar piloții n-au pe ce face școală pentru F-16.
Războiul din Ucraina ne-a arătat cât de importante sunt achizițiile de tehnică militară care au tot fost amânate până acum. În următorii ani, situația se va schimba radical: în România vor fi produs drone, blindate, minisubmarine și nave militare.
Creanţele Avioane Craiova, companie din industria naţională de apărare la care statul este acţionar majoritar, reprezentând obligaţii fiscale principale de 45,48 milioane lei, ar putea fi convertite în acţiuni, potrivit unui proiect de Hotărâre al Ministerului Economiei.