O Honda Accord din 2003 a făcut 1.600.000 km cu motorul original. Abia recent a început să „mănânce” ulei și să scoată fum. Sigur, nu există nicio regulă care să indice că mașinile erau făcute să dureze mai mult cu ani în urmă. Dar, există, totuși, multe „excepții”.
Ești șofer, ai cheltuieli. În unele cazuri, „surpriză”. Jurnaliștii francezi de la Autojournal.fr au realizat un top mărcilor și mașinilor din ultimii 8 ani care se strică cel mai des. Modelele Dacia se află în topul fiabilității, pe locul 2.
Top-ul fiabilității JD Power 2023 arată că, din păcate, mașinile noi sunt din ce în ce mai proaste. Numărul mediu de probleme/defecțiuni raportate în primele 90 de zile de la achiziție a crescut. Iar Polestar și Tesla sunt „campioane”.
Un șofer de taxi a parcurs 7 milioane de kilometri, cu mașina sa, în 35 de ani. A schimbat o singură dată motorul și automobilul încă merge circa 700 de kilometri în fiecare zi.
Calitatea mașinilor noi este din ce în ce mai proastă. Potrivit ultimului studiu global realizat de JD Power, rata medie de defect a crescut la 192 de defecte la 100 de unități, de la 161 de defecte la 100 de unități în 2021.