Mercedes-ul „Cobra” (W123, „tatăl” lui E-Class) se spune că era să falimenteze producătorul în anii 1980, datorită fiabilității. Un taxi 240D, adică diesel de 72 de cai, a făcut 7.000.000 km, cu transmisia originală și doar 2 motoare, și încă merge, face curse zilnic.
Un YouTuber a ajuns la a 2-a Tesla Cybertruck în câteva luni, după ce prima mașină electrică l-a lăsat în drum de mai multe ori și plângerea sa a ajuns până la Elon Musk. Dar, nici cu al 2-lea pick-up electric n-a avut noroc. Și acesta îi face probleme.
O Honda Accord din 2003 a făcut 1.600.000 km cu motorul original. Abia recent a început să „mănânce” ulei și să scoată fum. Sigur, nu există nicio regulă care să indice că mașinile erau făcute să dureze mai mult cu ani în urmă. Dar, există, totuși, multe „excepții”.
Ești șofer, ai cheltuieli. În unele cazuri, „surpriză”. Jurnaliștii francezi de la Autojournal.fr au realizat un top mărcilor și mașinilor din ultimii 8 ani care se strică cel mai des. Modelele Dacia se află în topul fiabilității, pe locul 2.
Top-ul fiabilității JD Power 2023 arată că, din păcate, mașinile noi sunt din ce în ce mai proaste. Numărul mediu de probleme/defecțiuni raportate în primele 90 de zile de la achiziție a crescut. Iar Polestar și Tesla sunt „campioane”.