Schimbi motorul mașinii? Nu poți s-o faci „pe bordură” sau la mecanicul cu garaj în spatele blocului. Ai nevoie de hârtie de la un service autorizat. Iar specialiștii RAR au câteva recomandări ca să nu ajungi la omologare individuală și să te coste enorm.
Mulți români se bucură că site-urile de vânzări sunt pline de instalații GPL auto second-hand ieftine și își montează astfel de sisteme pe mașini. Dar nu mulți verifică data fabricației buteliei și își iau țeapă. Butelia de GPL are o durată de viață de 10 ani și e scumpă.
România a depășit pragul psihologic de 10 milioane de autovehicule înmatriculate la sfârșitul lui 2022. Dintre acestea, oficial, peste 62.000 circulă cu sisteme de propulsie pe GPL. Dar, se pare că există și multe „bombe pe roți” - mașini cu instalații de gaz neomologate.
În timp ce în Ungaria a fost construit și deschis al 2-lea circuit de curse auto omologat FIA, Balaton Park, și sunt deja programate competiții internaționale, în România nu există niciunul. Avem Transilvania Ring de 5 ani și MotorPark de 10 ani degeaba. FRAS și ACR se ceartă.