Cu toate acestea, după cum a raportat Naval News săptămâna trecută, întreținerea navei de război va continua pe tot parcursul acestui an și abia în prima jumătate a anului 2024 nava va fi gata să își înceapă testele pe mare.
În acest moment, este probabil ca „Amiralul Kuznețov” să reintre în serviciu până la sfârșitul anului viitor, cu condiția să evite orice alte accidente.
Mutarea din docul uscat a putut fi efectuată după finalizarea reparațiilor la secțiunea subacvatică a carenei navei.
„Amiralul Kuznețov” a fost reparat, dar nu e pregătit de luptă
Nava amiral a Marinei Ruse a scos fum negru de mai multe ori și a vărsat sute de tone de combustibil în mare în timp ce alimenta.
A fost scoasă pe mare, dar a trebuit să fie remorcată înapoi în port.
Rusia are puține porturi în care portavionul să poată funcționa pe tot parcursul anului.
„Amiralul Kuznetsov” a intrat în serviciu în 1991 și este considerat „învechit din punct de vedere moral și tehnic”, dar Moscova nu are nici fondurile, nici capacitățile să construiască un portavion de la zero și a optat pentru o revizie, scrie 19fortyfive.com.
Inițial, ea trebuia să dureze doar doi ani, ceea ce ar fi prelungit durata de viață a navei cu un deceniu. Lucrurile au mers prost aproape imediat, însă, când, în octombrie 2018, o întrerupere a curentului la pompele docului plutitor a dus la un accident catastrofal în care o macara de 70 de tone a căzut pe puntea de zbor a navei de război.
Un muncitor a fost ucis, iar nava a suferit pagube semnificative.
Citește și: A fost redeschisă ancheta asupra prezidențialelor 2009. Generali acuzați că l-au ajutat pe Băsescu
Docul uscat lung de 330 de metri s-a scufundat, afectând grav data de finalizare a reviziei.
La doar câteva săptămâni mai târziu, un incendiu a izbucnit pe navă, ucigând doi oameni și rănind alți 14. Acest lucru a necesitat ca „Amiralul Kuznețov” să fie remorcat la cel de-al 35-lea șantier naval de reparații din Severomorsk, o subsidiară a Centrului de reparații „Zwiezdochka” din Severodvinsk.
Citește și: Stocurile de rezerviști ale Rusiei pentru prima linie, limitate. Urmează tinerii neexeperimentați
Acum se pare că, după ani de întârzieri și mai multe accidente notabile, eforturile de a finaliza reparația merg în sfârșit înainte.
Desigur, s-ar putea pune întrebarea dacă a meritat vreodată efortul în primul rând.