Aterizarea pe austrăzi, un nou exercițiu tactic al NATO. Eurofighter-ul german a trecut proba.
Această performanță, exersată în Finlanda, plasează acești luptători europeni în aceeași ligă cu F-35, Gripen și F/A-18, care și-au dovedit anterior astfel de abilități.
Prima aterizare istorică a unui Eurofighter pe un drum finlandez a avut loc la 4 septembrie în timpul exercițiului anual de aterizare rutieră din Baana, Finlanda.
Avantajul tactic al aterizării avioanelor Eurofighter din Germania pe drumuri este substanțial, mai ales în contextul războiului modern în care bazele aeriene sunt ținte principale. Într-un atac potențial, adversarii vizează adesea aceste baze fixe pentru a paraliza capacitățile aeriene.
Aterizarea pe austrăzi, un nou exercițiu tactic al NATO. Eurofighter-ul german a trecut proba
Forțele Aeriene Germane își pot împrăștia acum aeronavele în mai multe locații, făcându-le mai dificil de detectat și de distrus.
Această descentralizare sporește capacitatea de supraviețuire a flotei, asigurând că Germania poate susține superioritatea aeriană chiar dacă bazele aeriene principale sunt compromise.
Flexibilitatea operațională este un alt beneficiu semnificativ. În situații de conflict în care bazele aeriene sunt avariate, inaccesibile sau amenințate, avioanele Eurofighter pot folosi autostrăzile sau alte rețele rutiere ca piste improvizate.
Această capacitate le permite piloților să-și continue misiunile din locuri îndepărtate sau mai puțin vulnerabile, facilitând schimbări rapide în operațiuni bazate pe condițiile evolutive ale câmpului de luptă.
O astfel de adaptabilitate este esențială pentru menținerea operațiunilor aeriene în scenarii imprevizibile sau de mare intensitate.
Prin aterizarea și operarea mai aproape de zonele de conflict, avioanele Eurofighter pot reduce timpul de tranzit între bazele lor și zonele de misiune, sporindu-și capacitatea de a răspunde amenințărilor emergente.
Citește și: VIDEO De ce au aterizat două avioane F-35 de 110.000.000$ pe o autostradă în coasta Rusiei?
Indiferent dacă oferă sprijin aerian apropiat forțelor terestre sau întărirea apărării aeriene, abilitatea de a ateriza pe drumuri oferă un avantaj strategic în adaptarea la cerințele în schimbare ale câmpului de luptă și completează conceptul de operațiuni aeriene dispersate, o strategie din ce în ce mai prezentă în conceptul european de apărare.
Armata germană consideră capacitatea Eurofighter-ului de a ateriza pe drumuri ca un beneficiu strategic esențial.
Ministrul german al Apărării, Boris Pistorius, a subliniat că folosirea autostrăzilor ca piste sporește capacitatea de supraviețuire a Forțelor Aeriene în Europa, potrivit bulgarianmilitary.com.
„Operarea de pe autostrăzi arată angajamentul nostru față de reziliență și pregătire, în special în cadrul operațiunilor NATO. Această strategie se aliniază cu abordările adoptate de alte națiuni europene pentru a asigura superioritatea aeriană și a asigura disponibilitatea în orice situație”, a declarat Pistorius.
Citește și: NATO comandă lasere pentru precizia rachetelor aer-sol de 120.000.000 €. Ce țări le vor primi?
Decizia recentă a Berlinului de a procura F-35 din SUA sugerează că acesta va depinde în mod semnificativ de flota sa de Eurofighter, mai ales după testarea în scenarii similare.
La mijlocul lunii iunie, cancelarul german Olaf Scholz a dezvăluit planurile ca Germania să achiziționeze 20 de avioane Eurofighter suplimentare pe fondul tensiunilor în creștere după invadarea Ucrainei de către Rusia, potrivit unui comunicat de presă oficial.