Alegeri prezidențiale LIVE

Rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,95 %
Elena Lasconi 19,17 %
99,98 %
Marcel Ciolacu 19,15 %
George Simion 13,87 %
Click aici pentru rezultate complete

Austria, care ține România la ușa Schengen, închide granița cu Italia și Germania. 110 km de blocaje

DE Daniel Toșa | Actualizat: 13.10.2023 - 15:34
Austria, care ține România la ușa Schengen, închide granița cu Italia și Germania - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ
Austria, care ține România la ușa Schengen, închide granița cu Italia și Germania - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ

Austria, țara care ține nejustificat România în afara spațiului Schengen, și-a închis granițele cu două dintre cele mai mari țări vecine, generând o coadă colosală de camioane de peste 100 de km lungime.

SHARE

Marți, a fost interzisă circulația camioanelor în Germania, așa cum se întâmplă în general duminica și în zilele de sărbătoare, iar autoritățile austriece de la Tirol s-au temut că autovehiculele de mare tonaj vor aglomera trecerea de la granița din Kufstein. Astfel, autoritățile austriece au decis să închidă autostrăzile Brenner și Inntal pentru camioane de la ora 0:00 până a doua zi la 22:00.

Austria, care ține România la ușa Schengen, închide granița cu Italia și Germania. 110 km de blocaje

Camioanele din Italia care trebuiau să ajungă cu marfă sau să preia marfă din Austria au fost nevoite să se oprească la frontiera austriacă. Au existat mici excepții de trecere, însă numai în anumite condiții. Totuși, cozile formate la granița Austriei au depășit 110 km. 

„Pentru a preveni staționarea vehiculelor grele pe autostrada Inntal și pe autostrada Brenner din cauza lipsei de posibilități de intrare în Germania, urmează să fie luate măsuri adecvate”, a precizat poliția tiroleză. Șoferii de camioane „care pot dovedi că se îndreaptă spre locul de reședință din Austria sau spre sediul companiei din Austria și așteaptă interdicția de circulație acolo” au fost scutiți, scrie hna.de.

Citește și: Italia ne-a luat-o înainte și dă Austria în judecată. Miza: transporturile și miliarde de euro

Astfel, niciun camion care nu era austriac nu a fost autorizat să treacă prin Pasul Brenner și așa blocajul de trafic și nervii s-au mutat în Tirolul de Sud. Camioanele au făcut cale întoarsă de la granița Tirolului de Sud de la Mezzocorona, între Trento și Bolzano, până la granița de stat din Pasul Brenner.

Numeroși turiști germani, aflați în vacanțe scurte, care au folosit ziua de 3 octombrie pentru un weekend prelungit, au fost, de asemenea, blocați în ambuteiaje pe drumul spre casă.

„Austria continuă să își bată joc de noi”

Roberto Bellini, președintele companiilor de transport din cadrul asociației meșteșugărești din Trentino, a răbufnit la adresa Austriei:

 „În prima parte a după-amiezii de marți a fost un blocaj de 110 km pe A22: totul a fost blocat de la St. Michael până la Brenner în direcția nord. Austria continuă să își bată joc de noi și nimeni nu face nimic în acest sens”, declară el.

„La ce s-au gândit austriecii? Foarte simplu: pentru a evita ca drumurile lor, zonele de servicii de pe autostrăzi și zonele de odihnă să aibă de suferit din cauza închiderii traficului de mărfuri grele în Germania, au decis unilateral să închidă granițele la pasul Brenner fără să ia în seamă nimic și pe nimeni. Vehiculele grele, vehiculele ușoare, toate tipurile de vehicule au fost nevoite să suporte pasiv această nouă batjocură.”

Citește și: Austria, noi cifre ca să țină România afară din Schengen: 115.000 minori au cerut azil. Adevărul?

În ciuda tuturor acordurilor, regulamentelor sau legilor și chiar a dreptului de liberă circulație conferit de apartenența la spațiul Schengen, Austria se comportă ca un stat paria din mijlocul Europei care își impune propriile reguli, ignorând cu totală nepăsare legile și buna-comunicare între statele vecine și numai.

Bellini: „Încercați să vă gândiți – chiar și pentru o clipă – la ce ar putea însemna să stați nemișcați pe autostradă timp de 10, 15 ore. Este o nebunie, ca să nu mai vorbim de inconvenientele pur economice și organizatorice cu întârzieri în livrări și colectări care nu mai pot fi contabilizate.”

Italia amenință Austria cu o acțiune în justiție la Bruxelles

Ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, se înfurie de luni de zile din cauza interdicțiilor de circulație a camioanelor în Pasul Brenner, care se aplică, în cea mai mare parte, simultan la Kufstein. Salvini a anunțat o vizită în Pasul Brenner luni (9 octombrie).

Citește și: Cancelarul Austriei, despre intrarea României în Schengen: „Nu este momentul potrivit”

„Italia și Austria lucrează împreună la tunelul feroviar Brenner, dar Austria blochează tranzitul pentru companiile și camioanele italiene într-un mod unilateral, inexplicabil și arogant și în disprețul oricăror reglementări europene”, a criticat Salvini marți la târgul feroviar „Expo Ferroviaria” din Milano. Cu două săptămâni în urmă, el anunțase deja un proces împotriva Austriei la Curtea Europeană de Justiție din cauza interdicțiilor de circulație a camioanelor în Tirol.

Austria, pe cale să „urmeze” sfaturile lui Ciolacu: „Să iasă din Schengen dacă nu le convine”

Austria este pe cale să mai primească o lovitură dură în justiția Europeană dacă își va menține blocada total nejustificată asupra României la Schengen.

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a spus că, dacă Austria va vota din nou, împotriva intrării României în Spațiul Schengen, atunci statul român va depune plângere contra guvernului vienez, la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE).

"Eu, cu certitudine, dacă vreți să simplificăm, dacă în decembrie, Austria va vota împotriva aderării României la Spațiul Schengen, voi ataca la CJUE.

Citește și: România și Bulgaria, gata să creeze un „Schengen” propriu dacă Austria va vota împotrivă la JAI

Mai mult, eu doresc ca, în acest demers, este un atac al statului român, nu al unei persoane fizice, să am partener Consiliul European, Parlamentul European și Comisia Europeană, care ne susțin și așa au declarat.

Deci, lucrurile nu sunt așa comode pentru dl ministru Nehammer", a declarat premierul Marcel Ciolacu.

Şeful Executivului a adăugat că, dacă Austria consideră că România nu trebuie primită, pentru că Spațiul Schengen nu funcționează cum trebuie, atunci să iasă Austria din Schengen.

"Eu n-am să fiu niciodată ipocrit, nu pot să spun că n-am nimic cu România, dar că Spațiul Schengen este depășit. Atunci, de ce am votat anul trecut cu Croația?

E o întrebare legitimă a românilor pentru premierul Nehammer. Dacă e așa de distrus Schengen, eu n-am nicio problemă ca Austria să iasă din Schengen, să își facă ziduri kilometrice, cu sârmă ghimpată și electrice, n-am nicio problemă”, a declarat Marcel Ciolacu.

Spania, în calitate de preşedinte al Consiliului Uniunii Europene, susţine aderarea României la spaţiul Schengen şi are grijă ca această temă să se afle din nou pe ordinea de zi în luna decembrie în cadrul Consiliului miniştrilor de interne din UE.

România s-a săturat de minciunile lui Nehammer

În orice caz, România nu vrea să accepte argumentul cancelarului federal Karl Nehammer (ÖVP), potrivit căruia "nu" la aderarea României la Schengen este necesar pentru a proteja Austria de migrația ilegală. Dacă ar fi așa, atunci este de neînțeles de ce Viena a blocat anul trecut aderarea țării sale, dar nu a avut nicio rezervă față de admiterea Croației în Schengen, a criticat premierul Ciolacu. 

Croația a fost primită în Schengen deși i-au trecut ilegal granița 54.000 de persoane. România, care nu a intrat în Schengen, a avut 5.300 de forțări ilegale de trecere a frontierei.

„Toţi au cerut azil, ceea ce demonstrează că traficanţii şi migranţii sunt familiarizaţi cu sistemul european şi ştiu că sunt liberi să se deplaseze", a precizat șeful poliției croate de frontieră.

Croaţia este una dintre ţările aflate pe ruta Balcanilor, folosită de sute de mii de bărbaţi, femei şi copii care au fugit de războaie, în 2015 şi 2016. După aproape 10 ani, un număr mai mic de migranţi continuă să folosească ruta, sosind în Croaţia din Bosnia sau Serbia, arată Agerpres.

Newsweek a scris că, în timp ce în primele 9 luni ale anului 2022 s-a înregistrat o creștere de aproximativ 170% pe ruta Balcanilor de Vest, în România, în aceeași perioadă, s-a înregistrat o scădere cu 43% a intrărilor ilegale.

Potrivit ultimelor date publicate de Agenția Europeană de Control la granițe - FRONTEX, rutele migranților sunt:

  1. Ruta Central Mediteraneană - Tunisia -Italia - unde în anul 2022 au ajuns 105.561 de migranți ilegali, iar datele din anul 2023 care sunt centralizate până în luna iulie 2023 arată că prin această rută au venit 89.113 migranți.

  2. Ruta prin Balcanii de Vest - Serbia - Croația - unde în anul 2022 au ajuns 144.181 de migranți ilegali, iar datele din anul 2023, care sunt centralizate până în luna iulie 2023, arată că prin această rută au venit 48.760 migranți.

  3. Ruta prin Estul Mediteranei - Turcia - Grecia - unde în anul 2022 au ajuns 43.906 de migranți ilegali, iar în perioada ianuarie -iulie 2023, prin această rută au venit 17.884 migranți.

  4. Ruta prin Vestul Mediteranei - Maroc - Spania - unde în anul 2022 au ajuns 15.134 de migranți, iar în perioada ianuarie - iulie 2023 au venit 7.425 de migranți.

  5. Ruta Est Europeană - Belarus - Polonia / Belarus - Lituania - unde în anul 2022 au ajuns 6.332 de migranți ilegali, iar în perioada ianuarie -iulie 2023, prin această rută au venit 3.179 migranți.

  6. Ruta Circulară - Albania - Grecia - unde în anul 2022 au ajuns 672 de migranți ilegali, iar datele din anul 2023, care sunt centralizate până în luna iulie 2023, arată că prin această rută au venit 419 migranți.

  7. Ruta prin Marea Neagră - România și Bulgaria - unde în anul 2022 au ajuns 213 migranți ilegali, iar datele din anul 2023, care sunt centralizate până în luna iulie 2023, arată că prin această rută au venit 40 migranți.
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te