Pe 15 martie, statele occidentale au stabilit că Gazprom Neft intră sub sancțiuni economice, dar a permis în continuare importul de petrol de la gigantul rus, implicit și serviciile navelor de bunkeraj.
Liderii statelor UE au convenit luni seara o diminuare cu 90% a importurilor de petrol din Rusia până la finele anului precum şi alte sancţiuni, pentru agresiunea militară pe care o desfăşoare împotriva Ucrainei.
Citește și
Iohannis, în Consiliul European: Riscurile la Marea Neagră cresc. Conflictul are implicații complexe
Patrușev, succesorul lui Putin: „Polonia lucrează să dezmembreze Ucraina”
În contextul unui „embargo progresiv” asupra petrolului din Rusia, nu se știe cum vor fi alimentate în viitor navele care ajung în Portul Constanța.
Problemele nu ar fi cauzate de lipsa combustibilului, ci de lipsa navelor de bunkeraj, specializate în transportul combustibilului, susțin sursele consultate de Info Sud-Est.
Conform legislației în vigoare, Statul român nu poate interveni în momentul de față în cazul necesității deblocării situației pentru a asigura bunkerajul, dat fiind că serviciile de alimentare sunt exclusiv private.