VIDEO Cum se numeşte cel mai nou hibrid de croissant care ia cu asalt o mare capitală europeană

DE Florin Budescu | Actualizat: 30.03.2024 - 22:00

Cum se numeşte cel mai nou hibrid de croissant care ia cu asalt o mare capitală europeană. Adolescenții stau la coadă, în fața brutăriilor, pentru a cumpăra produsele de patiserie văzute pe TikTok.

SHARE

Cum se numeşte cel mai nou hibrid de croissant care ia cu asalt o mare capitală europeană. Adolescenții stau la coadă, în fața brutăriilor, pentru a cumpăra produsele de patiserie văzute pe TikTok, care dau o notă americană patiseriei franceze.

Era 3 februarie când au început să se formeze cozile la Boulangerie Louvard din Paris. Chiar și în genul de ploaie care golește de obicei străzile, adolescenții înțelepți s-au adunat în fața brutăriei de familie din arondismentul 9, disperați să pună mâna pe un singur lucru: invenția proprietarului său Stéphane Louvard, le crookie.

Cum se numeşte cel mai nou hibrid de croissant care ia cu asalt o mare capitală europeană

Este un croissant crocant umplut cu aluat de fursecuri în stil american, apoi copt pentru a obține un centru moale și lipicios, iar un videoclip cu patiserie Frankensteined a devenit viral pe TikTok .

Ajuns la un deceniu după ce patiserul francez Dominique Ansel din New York a dezvăluit rețeta pentru cronutul său, escroc este cel mai recent dintr-un lung șir de oferte hibride de croissante care provoacă fervoare internațională.

„Am fost foarte surprinși”, spune Louvard, care vinde acum până la 2.200 de escroc pe zi. „A trebuit să angajăm doi oameni suplimentari pentru a putea produce cantitățile necesare. A fost puțin stresant.”

Citeşte şi: Ce alcoolemie îți iese dacă ai mâncat un corn cu șampanie sau castraveți murați? Test făcut

Brutăriile din Paris au început să le vândă acum. „Localul meu o face, chiar dacă nu este deloc la modă”, spune Houssine Bouchama, directorul Time Out Paris . Între timp, din Singapore până în Toronto, imitatorii își fac propriile versiuni, conform The Guardian.

Cookie Crumble , o micro-brutărie din Londra, primește comenzi din toată țara. Rhiain Gordon, fondatorul Babyfaced Baker din Edinburgh îmi spune că este „neobișnuit să vezi vreunul plecat până la ora 10 dimineața”.

A spune că încrucișarea produselor de patiserie clasice pentru micul dejun au captat imaginația publicului este o subestimare. În 2013, când Ansel a adus pentru prima dată cronut, cu gogoșa sa glazurată afară și aluat de patiserie în interior, la New York, s-au vândut atât de repede încât a apărut o piață neagră pe site-ul de publicitate Craigslist.

Citeşte şi: Câte E-uri, sare și zahăr consumăm la masa de Paște. Numai cozonacul este o adevărată ”bombă”

Când a aterizat în Marea Britanie, în 2016, cu atât de multă fanfară londonezii au sărit peste munca pentru a o încerca.

Un hibrid brioșă-croissant, cruffinul, a fost următorul, provocând o astfel de agitație la Mr. Holmes Bakehouse din San Francisco, încât în ​​2015 rețeta a fost furată . Apoi a venit croloaf- ul (aluat de croissant copt într-o tavă de pâine, debutat de M&S în 2016).

Au existat tacros (cruasante în formă de taco umplute cu carne de porc, create de Vive La Tarte din San Francisco) și cretzels (covrigei sărați făcute cu aluat de croissant, de Coyle's Bakeshop din Seattle).

Citeşte şi: Prețul incredibil cu care se vinde un mucenic în cofetării. De suma respectivă poți face 30 acasă

De la lansarea globală a TikTok în 2017, apetitul pentru aceste gustări hibride s-a accelerat. În 2022, suprema – o spirală de aluat de croissant umplută cu umplutura de cremă de patiserie a unei gogoși italiene bomboloni – a devenit o senzație globală.

Apoi a urmat croffle; Aluat de cornuri presat într-o mașină de vafe, popularizat în Coreea de Sud, de lanțul de cafenele Aufglet.

Ce este cu croissantele hibride care au captat imaginația publicului global de atâta timp? Meg Palmer, manager de cercetare la agenția de cercetare de piață Verve, consideră că „există ceva în fuziune care face mai permis să fii indulgent”.

Senzorial

Produsele de patiserie sunt perfecte și pentru TikTok, explică ea, pentru că arată și sună grozav. „[În videoclipurile] escrocului vezi mâini care sparg croissantul. Auzi acea criză inițială și vezi dacă se umple dacă curge. Este foarte senzorial.”

Ea leagă invenția constantă a hibrizilor de întreprinderile mici care încearcă să iasă în evidență pe rețelele de socializare. „Ei se gândesc mereu „care poate fi cârligul nostru?” Oamenii se agață de aceste tendințe și nu mai vor doar un alb plat și un croissant.”

Bouchama a văzut impactul acestui lucru la Paris. „Există o americanizare a patiseriei franceze; dorința de a ajunge la un public internațional pe TikTok”, spune el.

Croissante-noutate

Brutăria Philippe Conticini din Islington este principalul furnizor de croissante noutate din Londra. Lanțul s-a lansat la Londra în 2020 cu patiserie clasică franceză, dar i-a fost greu să supraviețuiască.

„Am descoperit că trebuie să fim creativi tot timpul și să urmăm tendințele”, spune Ludovic Carassi Del Villar, manager de operațiuni. Magazinul și-a lansat ușor escroc de 5,90 GBP săptămâna trecută și primește deja apeluri care solicită mai multe.

Înapoi la Paris, TikTokers merg deja mai departe, spune Bouchama: „Unele brutării experimentează acum pain au chocolat-brownie.”

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te