Răspunsul american vine după o serie de atacuri recente ale rebelilor yemeniți împotriva navelor din Marea Roșie și Golful Aden.
Două centre de comandă ale rebelilor houthi din Yemen, distruse într-un raid tip „uragan” al SUA
În plus față de centrul de comandă, armata americană a distrus și o stație de control din zonele controlate de houthi în Yemen, precum și două ambarcațiuni fără pilot în Marea Roșie, a informat Comandamentul Central al Armatei Americane pentru Orientul Mijlociu (CENTCOM) pe platforma X.
Cu o zi înainte, CENTCOM raportase doborârea a opt drone ale rebelilor, care de luni de zile lansează atacuri asupra navelor despre care susțin că servesc interesele Israelului, acționând în contextul bombardamentelor israeliene în Fâșia Gaza.
În altă ordine de idei, Agenția Britanică de Siguranță Maritimă (UKMTO) a anunțat că o navă de marfă atacată săptămâna trecută de houthi și abandonată în largul coastelor Yemenului pare să se fi scufundat în Marea Roșie.
Nava M/V Tutor, sub pavilion liberian, a fost lovită pe 12 iunie de o dronă maritimă și o rachetă, provocând moartea unui membru filipinez al echipajului și pagube majore, potrivit Statelor Unite, care conduc o coaliție împotriva rebelilor susținuți de Iran.
Citește și: Operațiune SUA în Marea Roșie împotriva Houthi. 4 drone care vizau o navă de război U.S, distruse
Forțele maritime din zonă au raportat „deșeuri maritime și petrol văzute în ultima locație raportată”, conform UKMTO.
Cargoul fusese abandonat de echipaj din cauza avariilor majore cauzate de o rachetă lansată din apropierea orașului yemenit Hodeida, controlat de houthi, potrivit UKMTO.
La câteva zile după incidentul cu M/V Tutor, o altă navă de marfă, M/V Verbena, a fost abandonată în Golful Aden de către echipajul său după ce a fost lovită de rachete lansate din Yemen de către rebeli, potrivit AFP.
Citește și: Rebelii Houthi „supără” și China. Au lovit cu o rachetă un petrolier chinez în Marea Roșie
Aceste atacuri în Marea Roșie și Golful Aden, zone maritime esențiale pentru comerțul global, au dus la creșterea vertiginoasă a costurilor de asigurare și au determinat multe companii de transport maritim să ocolească capătul sudic al Africii, o rută mult mai lungă.