„Rusia pare să dezvolte tipuri de tematici pentru fiecare țară în parte, iar unele narațiuni sunt „reciclate” chiar la nivel regional (Europa de Est – Statele Baltice, Polonia, România, Bulgaria, Ucraina, R. Moldova), acestea din urmă se referă la tematici mai generale cum ar fi: accentuarea poziției Rusiei ca putere globală, necesitatea unei „lumi multipolare”, pictarea unui Occident decadent din punct de vedere moral și spiritual, scindarea iminentă a Europei etc.”, a declarat într-un interviu pentru Jurnaliştii.ro, sociologul Nicolae Ţîbrigan.
Cu alte cuvinte, „occidentalii e de vină”. Luând în considerare faptul că societatea românească nu este vorbitoare de limbă rusă și manifestă respingere și neîncredere față de regimul Putin și establishment-ul militar (nu neapărat în raport cu rușii în general), propaganda pro-Kremlin acționează aici într-un mod insidios, prin ricoșeu. De aceea, și canalele sunt diverse.
„Astfel, am putut identifica purtători de mesaj, unii desprinși și din «Lista lui Dughin» – descoperită de hackerii ruși «Humpty Dumpty – Shaltai Boltai» și dezvăluită de jurnaliștii ucraineni; iar alții folosiți pe post de «idioți utili» în domeniul «jurnalismului alternativ» promovat de Sputnik.md și alte site-uri afiliate Ambasadei Federației Ruse în România”, a declarat Nicolae Țîbrigan.