James Cameron, despre implozia submersibilului Titan: Este pe fundul apei în bucăți. Știam de luni

DE Daniel Toșa | Actualizat: 23.06.2023 - 10:02
James Cameron - Foto: Profimedia Images
James Cameron - Foto: Profimedia Images

Regizorul filmului "Titanic", James Cameron, a afirmat că știa că submersibilul Titan a fost distrus la mai puțin de 24 de ore după ce nava a pierdut contactul. Mai mult, el ar fi anunțat încă de luni acest lucru.

SHARE

Într-un interviu acordat joi agenției Reuters, regizorul Cameron a declarat că a aflat despre descoperirile acustice în decurs de o zi și că știa ce înseamnă acest lucru.

James Cameron, despre implozia submersibilului Titan

"Am trimis e-mailuri tuturor celor pe care îi cunosc și le-am spus că am pierdut niște prieteni. Submarinul făcuse implozie. Am știut asta de la început. Este pe fundul apei în bucăți în acest moment. Am trimis asta luni dimineață", și-a amintit el.

Cameron a mai spus că și-ar fi dorit să fi tras mai devreme semnalul de alarmă cu privire la tehnologia OceanGate.

Un oficial de rang înalt al Marinei americane a confirmat rapoartele anterioare potrivit cărora un sistem secret de detectare a sunetului a auzit un sunet "în concordanță cu o implozie" în apropierea locului unde submersibilul a pierdut comunicarea.

Citește și: VIDEO Anunț dramatic despre submarinul dispărut în Atlantic. Au fost descoperite resturi ale epavei

Cei cinci pasageri ai submersibilului dispărut în apropierea epavei Titanicului sunt consideraţi morţi, a anunţat joi compania OceanGate, organizatoare expediţiei.

"Apreciem în prezent că patronul nostru Stockton Rush, Shahzada Dawood şi fiul său, Suleman, Hamish Harding şi Paul -Henri Nargeolet sunt din nefericire morţi", a indicat compania într-un comunicat.

Paza de Coastă a SUA au declarat că, potrivit rămăşiţelor găsite, submersibilul a suferit o "implozie catastrofală".

Tot Paza de Coastă americană anunţase anterior pe Twitter că un "câmp de resturi" a fost localizat "în zona de căutare de către un ROV (vehicul operat de la distanţă) lângă Titanic", faimosul pachebot de croazieră care s-a scufundat în urmă cu 111 ani în largul SUA şi Canadei.

Citește și: Noi reguli pentru șoferi! Vor trebui să plătească rovinieta în funcție de distanță și poluare

Salvatorii estimaseră joi că la 11:08 GMT pasagerii ar putea rămâne fără oxigen la bordul Titan, un mic explorator de adâncime al companiei private americane OceanGate Expeditions. Dispărut de duminică, aparatul avea o autonomie teoretică de scufundare de 96 de ore.

Submersibilul Titan s-a scufundat duminică

Submersibilul Titan, cu o lungime de aproximativ 6,5 metri, s-a scufundat duminică şi era aşteptat să reapară la suprafaţă peste şapte ore, dar contactul s-a pierdut la mai puţin de două ore de la plecare. Marţi la prânz, Garda de Coastă a SUA a avertizat că mai erau "aproximativ 40 de ore de aer respirabil" la bord.

De la începutul cercetării, au fost dezvăluite informaţii despre posibile neglijenţe tehnice ale dispozitivului de turism subacvatic.

O plângere din 2018 consultată de AFP spune că un fost director al companiei, David Lochridge, a fost concediat după ce a ridicat îndoieli serioase cu privire la siguranţa submersibilului.Potrivit acestui fost director al operaţiunilor maritime, un hublou din partea din faţă era proiectat să reziste la presiunea experimentată la 1.300 de metri adâncime şi nu la cea de la 4.000 de metri.

Patronul OceanGate, americanul Stockton Rush, se afla la bord alături de un bogat om de afaceri britanic, Hamish Harding (58 de ani), fostul scafandru şi soldat al marinei, de francezul Paul-Henri Nargeolet (77 de ani) - supranumit "Mr. Titanic' - şi de magnatul pakistanez Shahzada Dawood (48), însoţit de fiul său Suleman (19), ambii având şi naţionalitate britanică.

Preţul unui loc a fost de 250.000 de dolari.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te