Toby Abbott a spus că a fost destul de „limpede” pentru el că aeronava dispărută de pe radar în 2014 a fost „aproape sigur” prăbușită deliberat de pilot, potrivit News.com.au.
„Din câte am înțeles – am înțeles destul de clar – de la cel mai înalt nivel din guvernul Maleziei este că foarte, foarte devreme în anchetă, ei au crezut că a fost un scenariu sinucidere-crimă”, a spus fostul șef al guvernului australian.
„Nu o să spun cine ce a spus cui. Dar lăsați-mă să reiterez – Vreau să fiu cât se poate de clar – s-a înțeles, la nivelul cel mai înalt, că aici a fost aproape sigur vorba de un scenariu de sinucidere”, a subliniat fostul oficial. „O crimă în masă cauzată de sinuciderea pilotului”, a menționat acesta.
Teoria de groază a prins formă după ce s-a aflat că pilotul, Zaharie Ahmad Shad, în vârstă de 53 de ani, suferea de depresie. El ar fi devenit obsedat de o două fotomodele după ce a soția lui l-a părăsit.
Un inginer a dezvăluit, în iunie 2019, pentru publicația The Atlantic că după ce a depresurizat avionul, pilotul probabil a înălțat aeronava brusc ceea ce a „accelerat efectele depresurizării, iar oamenii și-au pierdut cunoștința și au murit”.
Măștile de oxigen sunt create să reziste doar 15 minute, la o coborâre sub 4.000 de metri altitudine.
Pilotul are acces la oxigen în carlingă și ar fi putut zbura cu orele, în timp ce pasagerii erau la locurile lor, fără suflare.
Aceeași soartă ar fi avut și membrii echipajului, care au oxigen timp de 15 minute. Ei ar fi murit după ce și-au pierdut cunoștința, „fără să se chinuie în vreun fel, să se înece sau să rămână fără aer”.
„Noapte bună. Malaezia trei-șapte-zero” au fost ultimele cuvinte către controlorii de trafic aerian.