Strâmtoarea Kerch este un blocaj pentru sprijinul logistic militar acordat forțelor rusești în zonele ocupate din regiunile Herson și Zaporojie.
Rusia a format o „barieră” de nave scufundate pentru a bloca atacurile asupra Podului Crimeei
Rusia se bazează foarte mult pe Podul Crimeii și pe feriboturi pentru a traversa strâmtoarea.
Moscova utilizează o serie de mijloace de apărare pasivă, cum ar fi generatoare de fum și bariere subacvatice, alături de măsuri de apărare activă, cum ar fi sistemele de apărare aeriană, pentru a consolida capacitatea de supraviețuire a traversării apei și pentru a minimiza daunele provocate de viitoarele atacuri.
Importanța podului, atât pentru logistică, cât și pentru simbolistica ocupației rusești, impune aceste măsuri de protecție extinse.
Citește și: Atac cu drone la Moscova și Kursk, la câțiva km de o centrală nucleară. Rușii de rând sunt disperați
Începând cu 29 august 2023, imaginile confirmă faptul că Rusia a creat o barieră subacvatică formată din nave scufundate și baraje de reținere pentru a descuraja atacurile vehiculelor de suprafață fără echipaj (USV) împotriva podului Crimeii.
În partea sudică a podului, aceasta include mai multe nave aflate la o distanță de 160 de metri între ele. Acestea se află în același loc în care au avut loc atacurile USV ucrainene din 17 iulie 2023.
Citește și: Contraofensiva ucraineană a străpuns principala linie defensivă rusă din sud-estul ocupat
Podul Crimeii a fost construit de Rusia după ce a invadat și anexat de facto peninsula Crimeea de la Ucraina în 2014.
Podul de 20 km, care include o șosea și o cale ferată separate, traversează strâmtoarea Kerch și leagă Crimeea de Rusia continentală, potrivit The Guardian.