Şi-au vândut casele ca să plece trei ani, în croazieră. De ce a fost anulată înainte de îmbarcare?

DE Florin Budescu | Actualizat: 29.11.2023 - 23:34
Şi-au vândut casele ca să plece trei ani, în croazieră - Foto:. PickPik/CC0
Şi-au vândut casele ca să plece trei ani, în croazieră - Foto:. PickPik/CC0

Şi-au vândut casele ca să plece trei ani, în croazieră, dar aceasta a fost acum anulată. Nu există nicio navă, iar oamenii nu mai ştiu acum ce să facă.

SHARE

Şi-au vândut casele ca să plece trei ani, în croazieră, dar aceasta a fost acum anulată. Nu există nicio navă, iar oamenii nu mai ştiu acum ce să facă. E vorba în general despre lucrători de la distanţă şi pensionari.

O croazieră mondială de trei ani, pe care pasagerii au plătit până la 90.000 de lire sterline, pentru a o continua, a fost anulată cu câteva săptămâni înainte de a începe, pentru că nu există nicio navă acontată.

Şi-au vândut casele ca să plece trei ani, în croazieră

Life at Sea Cruises a anunțat călătoria în martie, concepută pentru a se adresa clienţilor lucrători de la distanță și pensionari, și a preluat pasageri suplimentari în iunie, după ce a anunţat că a achiziționat o navă mai mare.

Croaziera promitea clienţilor că vor vizita 145 de țări, permițându-le să vadă 13 dintre cele 14 minuni ale lumii și oferind activități precum scuba diving. Dar, după amânarea datei inițiale de plecare, de 1 noiembrie, croaziera a fost anulată complet, pe 17 noiembrie.

Citeşte şi: Top 10 cele mai frumoase croaziere din lume, care sunt și „prietene cu natura”. Două sunt în Europa

Mulți pasageri, dintre care unii nu și-au reînnoit contractele de închiriere sau și-au vândut casele, au rămas fără locuință, după ce croaziera a căzut. Alții au rămas blocați în Istanbul, de unde era programat să plece croaziera, conform metro.co.uk.

Călătoria a fost anunțată pentru prima dată cu prețuri stabilite la 30.000 de dolari (23.700 de lire sterline) pe an. După ce au anunțat că au achiziționat o navă mai mare, cu încă 200 de cabine, prețul călătoriei a crescut la 38.513 dolari pe an.

Într-un mesaj către pasageri, Vedat Ugurlu, proprietarul companiei-mamă a Life at Sea, Miray, a spus că achiziția navei mai mari a eșuat. El a spus: „Miray nu este o companie atât de mare încât să-și permită să plătească 40-50 de milioane de dolari, pentru o navă”.

Citeşte şi: Icoana Mărilor este aproape gata de lansare. Cea mai mare navă de croazieră făcută vreodată

Compania, a spus el, „a prezentat proiectul investitorilor și a avut aprobarea oficială de la unii dintre ei, pentru a cumpăra nava”, dar, după ce a făcut plata în avans, acei investitori „au refuzat să ne sprijine în continuare, din cauza tulburărilor din Orientul Mijlociu”.

Life at Sea spune că va rambursa banii pasagerilor. Aceştia au depus depozite de zeci de mii de dolari, dar rambursarea nu va începe decât luna viitoare și se va face în rate lunare, cu ţârâita.

De asemenea, compania promite să plătească pentru camerele de hotel și biletele de avion dus-întors, pentru pasagerii din Turcia.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te