Aceasta i-a provocat o dificultate de vorbire, ceea ce l-a făcut vulnerabil la bătăușii din cartier.
Sylvester Stallone, scos cu forcepsul
Aceştia îşi băteau joc de înfățișarea, vocea și chiar de numele său; pentru a-l ridiculiza, l-au poreclit Sylvia. La bine și la rău, mama lui, Jackie Stallone, era o forță a naturii; a fost astrolog, trapezist, antreprenor, ghicitoare și concurent la Big Brother.
Tatăl său, Frank Stallone, a fost un jucător de polo cu probleme de gestionare a furiei. Potrivit lui Jackie Stallone, „[tatăl lui Stallone] a fost cel mai sadic om pe care Dumnezeu l-a permis vreodată pe acest pământ... Îl biciuia pe Sylvester cu o trusă de polo, până când sângera”.
Dar cea mai gravă maltratare cu care s-a confruntat Stallone din partea tatălui său nu a fost fizică. „De ce nu poți fi mai deștept, nu vei fi niciodată nimic, te-ai născut cu o paralizie, de ce nu te înrolezi în Marină, nu vei reuși niciodată la școală!”, îi spunea tatăl său.
Citeşte şi: Soția divorțează de Stallone pentru a-și proteja averea. „Rambo” a devenit risipitor la bătrânețe
Una dintre cele mai crude fraze ale lui Frank Stallone s-a strecurat în cele din urmă, în scenariul notoriului său film "Rocky": „Te-ai născut fără prea mult creier, așa că mai bine începi să-ți folosești corpul”, i-a spus Frank.
Sylvester a ascultat doar pe jumătate sfatul tatălui său. A avut o epifanie, după ce l-a văzut pe Steve Reeves jucând rolul lui Hercule, într-un film vechi, la televizor. A doua zi, s-a dus la un depozit de vechituri și a transformat o osie de mașină în prima sa halteră.
Astfel şi-a sculptat corpul, transformându-l într-o mașină perfectă, dar băiatul care s-a înregistrat recitând versuri din Walt Whitman, pentru a-și corecta dificultățile de vorbire, a vrut să demonstreze că are şi el creier.
Citeşte şi: Fost bodyguard al lui Sylvester Stallone, vânează traficanții sexual.145.000 lire, o ucraineancă
Sylvester Stallone a fost întotdeauna un tip subestimat. Chiar şi când era notoriu, se spunea că este cel mai slab actor care a jucat vreodată într-un mare film.
În "Cop Land", vedem cum transpare obsesia propriului său handicap: joacă rolul unui şerif aproape surd, care îi dovedeşte pe poliţiştii corupţi, dintr-un oraş în care ei sunt pe mână cu mafia.
Mama lui a bănuit însă mereu că fiul ei are un talent special ascuns (cum de altfel au bănuieli toate mamele) și l-a dus la un consilier de orientare, pentru sfaturi într-o viitoare carieră.
Trebuia să fie liftier
Răspunsul a fost destul de specific: „Fiul tău este potrivit să conducă o mașină de sortat sau să fie asistent electrician, în primul rând în domeniul operațiunilor cu liftul”.
Dar Stallone avea alte planuri de viaţă. A închiriat un apartament ieftin în Manhattan și a început să frecventeze teatrele. Și-a făcut debutul jucând un minotaur, în singura piesă scrisă vreodată de Pablo Picasso.
Și-a dorit să fie actor, dar și-a dorit și mai mult să fie scenarist.
„Un scriitor creează lucrări pentru 300 de oameni și divertisment pentru trei milioane, deci cine este cea mai importantă persoană dintr-un film?” a spus el.
Buget de criză
A vopsit geamurile casei lui în negru, ca să nu știe dacă este noapte sau zi, și-a tăiat telefonul și luminile și scria la lumina lumânărilor. Până a terminat filmările la "Rocky", scrisese deja o duzină de scenarii.
Amintiri acelor greutăți l-au ajutat pe Stallone să continue până când producătorii au cedat și au fost de acord să-l lase să joace rolul principal într-un film. În schimb, suma de bani care i s-a oferit a scăzut dramatic: a primit doar 20.000 de dolari pentru scenariu și 625 de dolari pe săptămână, pentru rolul principal.
Cele 6 milioane de dolari ulterioare, calculate pentru producţia primului film din seria "Rocky", au fost reduse la 1 milion de dolari. Era un buget mic pentru o producție de la Hollywood.
Membrii familiei, actori sui generis
„Studioul nu a vrut să facă filmul”, a recunoscut Winkler. Un film care acum a devenit un klasiker al genului şi despre care se poate spune că e un mare film, în care e vorba despre felul în care se învârt banii în industria americană a boxului profesionist„
Pentru a reduce costurile, Stallone şi-a repartizat membrii familiei în unele roluri: tatăl său, Frank, este omul care sună clopoțelul, înainte de fiecare luptă, fratele său, Frank Stallone Jr., devenit ulterior un actor şi cântăreţ notoriu, joacă rolul unui cântăreț de stradă, iar soția sa de atunci, Sasha, a apărut ca fotograf, conform El Pais.
Locația filmului nu era negociabilă; trebuia să fie în Philadelphia, oraș care era reprezentativ pentru clasa muncitoare și era un loc în care Stallone și-a petrecut o parte din copilăria sa dificilă. Filmul a fost filmat pe stradă, în stil gherilă.
Actor în film erotic. Luptă pentru supravieţuire
Cu şase ani înainte de a face valuri cu "Rocky", Sylvester Stallone era un actor necunoscut, în vârstă de 24 de ani, care se luptă cu disperare să obţină orice fel de contract, ceea ce explică de ce a acceptat să joace într-un film sofporn cu buget redus, numit "Party at Kitty and Stud's".
Legenda urbană din jurul filmului a crescut de-a lungul anilor. Mulți au fost convinşi că este un film hardcore porn, dar adevărul este mult mai puțin interesant: e doar o aventură softcore extrem de plictisitoare și ineptă.
Deși a devenit ulterior cumva mainstream, pornografia era o formă de artă marginală în anul 1969, limitată în mare parte la filmele underground, pe peliculă de 8 mm.
Citeşte şi: Stallone, veste năprasnică despre Bruce Willis: „Trece prin momente foarte dificile”. Ce boală are
Oamenii din spatele "Party at Kitty and Stud’s" nu ar fi putut niciodată să obțină vreun fel de distribuție cu un film hardcore legitim, așa că au creat un film despre un cuplu tânăr, care se ceartă, şi care organizează o petrecere S&M soft.
Nici o scenă nu este erotică, mai ales când personajele fac sex. Stallone ura scenariul și inițial nu a vrut să aibă de-a face cu el, dar dormea într-o stație de autobuz, în acel moment, și nu putea refuza jobul, conform Rolling Stone.
„A fost cam aşa; fie făceam filmul ăla, fie jefuiam pe cineva, pentru că eram cu funia ajunsă la par”, a spus el pentru Playboy, în anul 1978. „În loc să fac ceva disperat, am muncit două zile, pentru 200 de dolari, și am plecat apoi din stația aia de autobuz”.
Trouvaille-ul cu Steadicam
Surpriza pe care trecătorii o au când îl observă pe Rocky Balboa, în timp ce aleargă prin piață, este autentică, la fel și momentul în care un negustor îi aruncă o bucată de fruct, care nu era în scenariu.
Prima întâlnire a lui Adrian și Rocky a fost la un patinoar gol, pentru că bugetul nu permitea decoruri suplimentare. Fluiditatea secvențelor iconice de antrenament a fost obținută cu un Steadicam rudimentar.
Era o invenție care la acea vreme fusese folosită doar în două filme anterioare, dar care avea să schimbe modul în care a fost filmat sportul. Partea bună a fost însă că banii primiţi în avans pentru filmări i-au permis lui Stallone să se reîntâlnească cu câinele său, Butkus, care a devenit și el parte din distribuție.
Susan Sarandon, prea drăguţă
Totul a mers ca o mașină bine unsă, de la coloana sonoră, acum iconică, compusă de Bill Conti – aleasă pentru că era cea mai ieftină variantă – până la chimia dintre protagonisti.
Susan Sarandon fusese prima alegere pentru a juca rolul lui Adrian, dar era prea drăguță. Talia Shire, sora lui Francis Ford Coppola, a fost selectată pentru rol. Mai puţini ştiu că aceştia doi erau copiii compozitorului Carmine Coppola.
Pe măsură ce premiera se apropia, filmul a început să facă valuri. Oamenii au început să se gândească că poate nu va fi fiasco-ul pe care îl prevăzuse toată lumea. „M-am gândit că va fi în partea de jos a unei facturi, la un drive-in din Mississippi”, a spus regizorul "Rocky", John G. Avildsen.
Fura inimile
„Dar apoi s-a lansat la acel cinematograf de artă, din East Side, de pe 3rd Avenue, și era o linie în jurul blocului şi a început mania. Dar nu a fost doar un film de succes, popular; Rocky a strâns și critici.
„Pe hârtie, nici unul dintre personaje nu poate părea teribil de atrăgător, dar pe ecran îți fură inima”, a scris Arthur Knight, în recenzia sa, pentru "Hollywood Reporter ".
Producătorul Irvin Winkler crede că filmul a apărut la momentul potrivit: Rocky, a spus Winkler, „ne-a oferit alinare, cu tot ce se întâmpla în anii ’70, cu Afacerea Watergate, războiul din Vietnam, revolta tinerilor. Ne-a oferit o viziune optimistă asupra viitorului”.