50 de firme din Bulgaria cu legături la Moscova, identificate în propaganda pro Călin Georgescu

DE Daniel Toșa | Actualizat: 10.12.2024 - 15:50
50 de firme din Bulgaria cu legături la Moscova, identificate în propaganda pro Călin Georgescu - Foto: Profimedia images
50 de firme din Bulgaria cu legături la Moscova, identificate în propaganda pro Călin Georgescu - Foto: Profimedia images

Un grup de firme din Bulgaria cu legături la Moscova, identificată în propaganda pro Călin Georgescu. Interesele și propaganda Rusiei, o problemă majoră pentru Bulgaria, după ce s-a descoperit implicarea în alegerile din România a unui grup de companii coordonate de Rusia.

SHARE

Deputații bulgari doresc o comisie parlamentară care să investigheze influența rusă în alegerile din România, a declarat pentru Euractiv Ivaylo Mirchev, membru al "We Continue the Change-Democratic Bulgaria".

50 de firme din Bulgaria cu legături la Moscova, identificate în propaganda pro Călin Georgescu

Vestea vine ca urmare a descoperirii unei legături între un grup de companii din Bulgaria și o rețea de influență rusă identificată în România în timpul alegerilor prezidențiale anulate.

„Agenția digitală rusă care a condus campania rusofilului Călin Georgescu în România este conectată la peste 50 de companii bulgare, majoritatea din aceeași industrie, înregistrate în orașul Plovdiv și deținute de aceeași persoană”, a declarat Mirchev pentru Euractiv.

El a adăugat că, de ani de zile, propaganda rusă s-a infiltrat în Bulgaria, în principal prin finanțări legate de companii energetice afiliate Kremlinului.

„Cu servicii și instituții disfuncționale, vom discuta posibilitatea de a crea o comisie parlamentară de anchetă pentru a aduna dovezi ale influenței ruse în Bulgaria la toate nivelurile”, a adăugat deputatul bulgar.

Citește și: Analiza The Guardian după ascensiunea lui Călin Georgescu în România. "Un semnal de alarmă"

Grupul de investigație bulgar BG Elves, care a încercat să expună rețelele de cumpărare de voturi la alegerile din octombrie din Bulgaria, a raportat descoperirea unei rețele de companii bulgare deținute de un cetățean georgian și legate de răspândirea influenței pro-ruse în România.

Rețeaua provine de la o societate înregistrată în al doilea oraș ca mărime din Bulgaria, Plovdiv.

Citește și: Rețeaua păpușată de la Moscova pentru promovarea lui Călin Georgescu pe Facebook. Cum funcționa

Investigația BG Elves în Bulgaria se bazează pe o anchetă jurnalistică publicată de Snoop în România la 3 decembrie, care a identificat o societate-cheie care conectează rețelele. Societatea în cauză este înregistrată la o adresă din Plovdiv.

„Din acest raport românesc, am depistat 51 de societăți înregistrate pe numele unui cetățean georgian. Multe au fost înființate în aceeași zi, majoritatea în 2024. Avem e-mailuri oficiale, profiluri Facebook, numere de telefon și adrese ale multor angajați ai acestor firme. Dar sunt cu adevărat sute. Și toate sunt rusești”, a împărtășit BG Elves, fără a dezvălui numele companiilor.

Citește și: „Operațiunea Portal Kombat” declanșată de caracatița rusească din jurul lui Călin Geogescu

Organizația de investigație a făcut apel la jurnaliștii de investigație bulgari să se concentreze asupra expunerii mecanismelor prin care influența rusă este exercitată pe social media. Conform datelor colectate, grupul de întreprinderi cu sediul în Plovdiv generează zilnic sute de milioane de impresii pe social media, impactul cel mai semnificativ fiind în România, Ungaria, Grecia, Bosnia și Bulgaria.

Citește și: Călin Georgescu recunoaște legăturile și întâlnirile cu "creierul lui Putin": "Îl cunosc pe Dughin"

Companiile înregistrate în Bulgaria sunt implicate în campanii publicitare la scară largă pe social media.

„Aceste companii bulgare, conduse de ruși, au influențat semnificativ rezultatele electorale din România și Bulgaria, precum și din întreaga Europă”, susține organizația.

Citește și: Alexandr Dughin, ideologul lui Putin, îl laudă pe Călin Georgescu: "România va fi parte a Rusiei"

„În acest caz, vedem că impresiile din conținutul pe care îl promovează prin canalele lor ajung, în medie, la fiecare cetățean bulgar de până la 10 ori pe lună. Dar, deoarece conținutul este direcționat, vorbim literalmente despre bombardarea unor grupuri specifice de populație”, a declarat BG Elves pentru Euractiv.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te