Lanțul de supermarketuri Kaufland dorește să ofere clienților săi un serviciu de plată diferit de modalitățile tradiționale. Această nouă modalitate de plată nu necesită numerar sau card și nici măcar acces la internet.
Un nou sistem de plată la supermarket. Nu ai nevoie de bani, card-uri și conexiune la internet
Noul serviciu se numește Bluecode (cod albastru) și este o funcție tot mai întâlnită pentru plata în mai multe magazine occidentale.
Această metodă este deja utilizată în magazinele de bricolaj Globus, în farmaciile Rossmann și Müller, precum și în numeroase supermarketuri austriece sub brandul Billa.
Kaufland dorește acum să urmeze exemplul acestora și să introducă această metodă de plată începând din toamnă, după o etapă inițială de testare.
Citește și: Supermarketurile din România, închise duminica și duse în afara orașului. Ce program au în alte țări
Potrivit publicației "Lebensmittelzeitung", Bluecode urmează să fie integrat în aplicația Kaufland, astfel încât clienții să poată plăti cumpărăturile în mod convenabil folosind telefonul lor mobil.
Pentru a utiliza acest serviciu, utilizatorii trebuie să introducă informațiile lor de plată în aplicație. La casa de marcat, trebuie doar să prezinte codul QR de pe cardul Kaufland. După efectuarea plății, codul QR negru devine albastru, de unde provine și denumirea "Bluecode". Este important de menționat că acest cod este valabil doar timp de 4 minute.
Citește și: Țara cu 1.000.000 de români unde magazinele sunt închise duminica. De ce a fost impusă regula
O altă caracteristică specială a acestei noi modalități de plată este că poate funcționa și offline, cel puțin temporar. Cu alte cuvinte, clienții pot efectua plăți prin "Bluecode" chiar și atunci când nu au conexiune la internet pe smartphone. Reducerile suplimentare, cupoanele sau promoțiile sunt recunoscute și aplicate automat.
Kaufland Pay va fi disponibil atât la casele tradiționale, cât și la casele self-service. Se preconizează că în viitor, consumatorii vor putea merge la cumpărături fără să mai fie nevoie de portofel sau smartphone, deoarece serviciul va putea fi utilizat și pe ceasurile inteligente, potrivit
Compania Bluecode intenționează să continue extinderea în viitor și să construiască o rețea în întreaga Europă, cu aproximativ 20.000 de puncte de acceptare în prezent.