Wizz Air a plătit 40.000 € unui român, umilit de compania aviatică. „3 zile nu au răspuns la telefon”. Ce s-a întâmplat și cum a reușit să primească despăgubiri?
Wizz Air a despăgubit cu mii de euro un român
Un orădean a câștigat în prima instanță un proces cu Wizz Air, obținând daune de peste 40 de mii de euro, după ce zborul care trebuia să-l aducă pe el și familia sa de la Madrid, înapoi la Sibiu, nu a mai ajuns, relatează Bihoreanul.
Bărbatul este avocat și a obţinut pentru el şi alţi trei membri ai familiei câte 10.000 euro daune morale pentru aproape o săptămână în care a căutat soluții pentru a reveni în țară, din Spania.
Citeşte şi: Panică la bordul unui avion plecat din România după ce o roată a explodat
Au reuşit să plece din Spania, dar cu întârziere de 5 zile, dar nu din Madrid, ci din Barcelona. Compania i-a adus la Budapesta, nu la Sibiu.
Neplăcuta experiență a avut loc în septembrie 2021, iar de atunci nu au primit nicio explicaţie şi niciun fel de asistenţă de la Wizz. "O bătaie de joc", spune orădeanul, care continuă procesul pentru a dubla suma obţinută.
"În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată.
Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii", spune orădeanul, potrivit Turnul Sfatului.
Nu a reușit să intre în legătură cu compania
Orădeanul nu a fost căutat de niciun reprezentant Wizz Air şi nu a reuşit să contacteze compania timp de trei zile, fiind nevoit să prelungească de trei ori, cu câte o noapte de fiecare dată, cazarea în hotelul madrilen.
După 5 zile de peripeţii, familia a reuşit să ajungă la Budapesta, de unde a închiriat o maşină pentru a ajunge la Oradea. De aici, bărbatul a trebuit să meargă apoi la Sibiu pentru a-şi recupera propria maşină, lăsată acolo cu 16 zile înainte.
Mai bine de doi ani, orădeanul a făcut peste 50 de reclamaţii pe site-ul Wizz, de fiecare dată primind răspuns de la un robot, prin care i se oferea... apă şi sendvişuri.
Citeşte şi: O femeie a încercat să deschidă ușa avionului, în timpul zborului. Era drogată
A cerut în instanță compensaţia de 1.600 euro (câte 400 euro pentru fiecare pasager), daune materiale de 1.185 euro şi 376 lei (contravaloarea cheltuielilor făcute în cele 5 zile pentru cazare, hrană şi transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea maşinii din Sibiu), plus daune morale de 80.000 euro (câte 20.000 euro pentru fiecare membru al familiei).
În septembrie 2023, Judecătoria a obligat Sucursala Wizz din România şi compania mamă din Ungaria la plata daunelor materiale (1.185 euro şi 376 lei), a compensaţiilor (1.600 euro), a daunelor morale (însă doar 40.000 euro, în loc de 80.000 euro, cât a pretins familia), plus a cheltuielilor de judecată (4.760 lei).
Sentinţa nu a fost atacată până acum nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd, ci doar de avocatul orădean, care a făcut apel la Tribunalul Alba.
"Am suportat, totuşi, prejudicii morale care ne îndreptăţesc la suma solicitată iniţial", spune bărbatul, convins că va învinge Wizz, definitiv, şi în ultima fază a procesului, relatează Bihoreanul.
Zborul Sibiu – Madrid a fost scos de compania maghiară din martie 2023. În aceeași perioadă s-a renunțat și la restul curselor, rămânând de atunci doar zborurile spre Londra, Dortmund, Baden-Baden, Memmingen și Nurnberg.