A abandonat lucrările de la Centura Bucureștiului și a ajuns membru în CA al CNAIR

DE Petru Zoltan | 06.02.2020 - 15:52
Centura București, un proiect veșnic în lucru/FOTO: economica.net
Centura București, un proiect veșnic în lucru/FOTO: economica.net

Băieții deștepți abonați la contractele CNAIR au preluat controlul Consiliului de Administrație al companiei de stat. Unul dintre ei, Ovidiu Marian Barbier, a fost până de curând asociat la firma Maxidesign, care a derulat contracte de peste 7,8 milioane lei cu CNAIR.

SHARE

La 15 zile după ce a fost numit în CA, Barbier și-a vândut părțile sociale cu un preț „simbolic” asociatului său.

De ce nu a fost modernizată Centura București între A1 și DN 7? Pentru că firma lui Barbier, alături de alte două societăți, au abandonat lucrările. Motiv pentru care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractual și s-au impus penalități. În replică, Barbier vrea să reorganizeze compania de stat.

Firmă trecută pe numele asociatului

Pe 17 ianuarie 2020, Ovidiu Marian Barbier a fost numit în CA al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere la solicitarea expresă a ministrului Lucian Bode, de la Transporturi. La acel moment, Barbier deținea jumătate din firma Maxidesign, unde îl avea ca asociat pe giurgiuveanul Marian Daniel Marin. De abia pe 24 ianuarie, Barbier și-a cedat părțile sociale lui Marin. Întrebat dacă și-a vândut părțile sociale la valoarea actualizată a companiei, Ovidiu Marian Barbier a spus că le-a vândut la un preț simbolic: „Firma are datorii foarte mari. Nu pot să vă spun cu cât mi-am vândut părțile sociale, dar a fost un preț simbolic”.

Suma încasată de Barbier va fi impozitată cu 10% „simbolic”, conform Codului Fiscal.

Ulterior, Barbier a revenit și a precizat că o să aflăm prețul tranacției la momentul în care își va face publică declarația de avere.

Barbier, șef peste „variante de ocolire”

Ovidiu Barbier a patronat și condus compania Maxidesign încă din anul 2003. După doi ani de la înființare, firma lui Barbier s-a înșurubat la conducta cu bani a Companiei Naționale de Drumuri. Primul contract a fost pentru consolidare versanți pe DN7A, în zona Voineasa – Vidra. Valoarea contractului a fost de aproximativ un million lei. În același an, Barbier a mai primit patru contracte prin negociere cu o singură sursă pentru prestări servicii de proiectare și înlăturarea efectelor calamităților. Contractele au avut o valoare cumulată de aproximativ 325.000 lei.

În anul 2007, a mai câștigat un contract de peste un milion lei pentru elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru DN 11.

În martie 2010, Barbier a fost uns pe funcția de director general adjunct la Compania Națională de Drumuri, unde se ocupa de coordonarea „Variantelor de Ocolire”. A rezistat pe funcție până în septembrie 2010, apoi s-a reîntors pe funcția de director general al firmei sale. Treptat numărul contractelor pentru firma lui Barbier a început să crească. A câștigat singur sau în asociere nu mai puțin de 48 de contracte cu o valoare de estimată la peste 7,8 milioane lei.

A abandonat șoseaua de Centură a Bucureștiului

Firma Maxidesign a făcut parte dintr-o asociere alături de Delta A.C.M 93 și Azvirt LLC pentru proiectarea și execuția unei porțiuni a Centurii București, cuprinsă între A1 și DN 7. Valoarea contractului câștigat de la CNAIR a fost de aproximativ 2,7 milioane lei și a fost atribuit în 2011. Dar asocierea nu a respectat contractul de proiectare și execuție, mai mult - a abandonat șantierul deschis încă din anul 2013. Dar șefii CNAIR nu au avut curajul să rezilieze contractul decât în anul 2019, în urma scandalului politic legat de contrucția Centurii Bucureștiului.

Conform unui raport al CNAIR cu privire la situația lucrărilor pe anul 2019, rezultă că acest contract a fost reziliat din cauza „nerespectării, de către acesta (Asocierea - n.r.), a termenelor impuse de catre Inginer prin Inștiințările de remediere și datorită faptului că, prin mai multe vizite în șantier efectuate de catre reprezentanții Beneficiarului CNAIR SA și ai ministerului Transporturilor, a fost constatat atât faptul că de mai bine de un an progresul fizic al lucrărilor nu a evoluat, Antreprenorul neexecutând lucrările pentru care a fost contractat cât și faptul că, Antreprenorul a demonstrat intenția de a nu continua îndeplinirea obligațiilor din cadrul Contractului. Prin corespondenta emisă de către Inginer și transmisă Beneficiarului CNAIR SA, acesta menționează faptul că din notele de constatare prezentate reiese clar și fără echivoc părăsirea Șantierului de către Antreprenor”.

Întrebat care au fost motivele pentru care lucrările au fost abandonate, Barbier a spus că firma patronată de el nu are nici o responsabilitate: „Eu am făcut proiectare la acel proiect. Proiectarea a fost făcută si predată. De ce s-a abandonat șantierul trebuie să întrebați Delta ACM. Eu știu de ce nu s-a respectat, dar nu vă răspund eu. Eu nu acopăr pe nimeni”. Practic, din postura de membru al CA al CNAIR, Barbier încearcă să își protejeze foștii parteneri de afaceri.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te