Lucian Bode: Cluj-Napoca se va bate de la egal la egal cu marile metropole europene

DE Newsweek România | Actualizat: 05.06.2024 - 15:34
Cluj-Napoca se va bate de la egal la egal cu marile metropole europene - Foto: INQUAM Photos / Saul Pop

Lucian Bode: „Metroul din Florești, Cluj este cel mai mare plan de mobilitate dintr-o regiune din România pus în practică aici în regiunea noastră, aici, la Cluj”.

SHARE

„În urmă cu un an am avut onoarea să particip la semnarea contractului de execuție acestui obiectiv.

Sunt convins că multă lume, mulți români se întreabă care este cheia succesului, aici, la Cluj sau în această regiune, văzând numeroasele proiecte de modernizare a infrastructurii și nu numai a infrastructurii de transport ci și de sănătate educație care se dezvoltă aici. O să definesc, așa cum văd eu acest succes.

În primul rând, vorbim despre viziune. În al 2-lea rând vorbim despre finanțare. În al 3-lea rând, vorbim despre descentralizare. Și la al 4-lea rând, vorbim despre planificare. 

Când spun viziune, mă gândesc la faptul că în 2020, Guvernul nostru atunci, a pus în dezbatere cu publică planul investițional privind dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030. 

Acest plan investițional pe care unii  îl numesc fițuică electorală a-a transformat prin hotărârea de Guvern, la inițiativa ministrului Sorin Grindeanu, în master planul general de transport al României, o adaptare a master planului general de transport al României din 2016.

Acest document programatic a stat la baza celei de-a 2-a definiții la care m-am referit, și anume finanțarea. Tot  ceea ce s-a proiectat în planul  investițional, se regăsește astăzi în PNRR.

Prin PNRR, Guvernul a asigurat finanțare acestui obiectiv și a principalelor obiective de dezvoltare infrastructurii de transport din România.Al 3-lea lucru pe care a făcut referire este descentralizarea. 

În anul 2020, împreună cu ministrul Boloș, am luat decizia să propunem Guvernului două ordonanțe de urgență, ordonanța 88 și 101.

Am creat cadrul pentru transferul către autoritățile locale, autoritățile județene a unor obiective de transport, astfel încât ele să poată fi implementate mult mai ușor decât de la nivel central.

Astăzi, vorbim de sute de astfel de obiective, unele finalizate, Centura de la Bechean sau varianta ocolitoare de la Oradea și alte alte obiective, la fel cum este și Metroul de la Cluj. In ultimul rând, planificarea. astăzi venim de la inaugurarea noului  terminal de la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca.

O să vedeți că în centrul se află Municipiul Cluj-Napoca și Aeroportul Internațional Cluj, un hub regional care va fi principala poartă aeriană din Transilvania și a 2-a din România, după Otopeni. La concurență cu Iașiul.

O să vedem că avem  și în acest plan Centura metropolitană, avem autostrada Transilvania, avem trenul metropolitan și obiectivul despre care vorbim astăzi, metroul.

Așadar, vorbim despre cel mai mare plan de mobilitate dintr-o regiune din România pus în practică aici în regiunea noastră, aici, la Cluj. 

Sunt convins că odată cu implementarea acestui proiect, Metroul de la Cluj. 

Cluj-Napoca va deveni un oraș mult mai rezilient. Municipiul Cluj-Napoca se va bate l egal la egal cu marile metropole europene Barcelona, Milano. 

Sunt convins că odată ce acest proiect va fi implementat,  pe măsură ce proiectul va prinde contur,  va fi o provocare și pentru alte municipii, pentru Iași și pentru Timișoara. Ieri am fost la Timișoara și domnul primar spunea că în primul mandat al domniei sale de primar, a avut acest proiect de masă, doar că din păcate, cei care au venit după el nu l-a mai susținut. 

Iată că la Cluj se realizează și vă felicit, domnule primar, pentru că sunt convins că acest proiect va fi un proiect de succes și vă rog să nu uitați să ne chemați pe toți la inaugurare. 

Vă mulțumesc!”, a transmis Lucian Bode, secretarul general PNL, astăzi, la Cluj-Napoca.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te