PNL digitalizează tot: Vom reglementa și omologa Esports în România (P)

DE Newsweek România | Actualizat: 02.12.2020 - 13:17

România nu are un cadru legislativ care să reglementeze acest domeniu, care să sprijine organizarea acestor competiții și care să ofere condiții normale de fiscalizare a acestor activități.

SHARE

Statul român nu își permite să ignore domeniul sporturilor electronice (Esports), deoarece această activitate este practicată de sute de mii de tineri, are milioane de fani iar industria din jurul acestor competiții poate genera venituri consistente pentru jucători, angajatori și bugetul de stat.

În prezent, România nu are un cadru legislativ care să reglementeze acest domeniu, care să sprijine organizarea acestor competiții și care să ofere condiții normale de fiscalizare a acestor activități.

Deși avem una dintre cele mai mari viteze la internet din regiune, suntem departe de a fructifica beneficiile oferite de această stare de fapt.

Mara Mareș, președinte TNL:

„Sutele de mii de jucători și milioanele de fani ai acestui sport ne transmit un singur mesaj: este timpul să avem o legislație pentru e-sports, și activitatea de gaming să fie reglementată și recunoscută ca și ocupație.

Lucrăm pentru a adopta un cadru legal pentru competiții, pentru jucători, pentru raporturile de muncă dintre angajator și gamer-ul profesionist, și vom avea în atenție și componenta de taxare și fiscalitate dar și unele platforme care să ofere educație cu privire la e-sports atât tinerilor, cât și publicului general.

Mesajul meu pentru gameri și pentru fanii e-sports este simplu:

Vocea voastră a fost auzită. Vocea voastră va fi ascultată. O victorie a PNL pe 6 decembrie va fi o victorie a digitalizării și a normalizării activităților digitale. Dacă vrem să reușim omologarea e-Sports, este nevoie ca pe 6 decembrie să jucăm în echipă!"

Adrian Socaciu, președinte Institutul Sportiv Român: „Din punct de vedere al ritmului accelerat de creștere, Esports-ul reprezintă una dintre cele mai bine cotate industrii mondiale. O industrie cu venituri de 1.1 miliarde de dolari și o audiență globală care vizează 495 milioane de fani și 23.000 de jucători. În 2019, cele 4500 de campionate organizate la nivel global au sumarizat premii în valoare de 214 milioane de dolari.

Acest fenomen se datorează exclusiv sinergiei dintre mediul privat (producător) – mediul guvernamental (cadru legislativ) si publicul larg (consumatori). Baza ce fundamentează domeniul de referință sunt parteneriatele strategice inovative și colaborările trans-sectoriale, ducând astfel la optimizarea rezultatelor.

La acest moment, România nu ia loc la masa internațională a Esport-ului, pentru căîn România, industria Esports e mai degrabă un concept underground. Ungaria, Bulgaria, Rep. Moldova, Serbia și Ucraina au deja o legislație dedicată Esports. România, una dintre țările cu cel mai rapid internet, cu tineri talentați, cu IT-iști recunoscuți și căutați în toate colțurile lumii, o țară cu un potențial enorm în zona digitală, trebuie să ia atitudine!

Primul pas a fost făcut deja de către mediul privat care a pus bazele unei inițiative de federalizare – ROESF, Romanian E-Sports Federation, Federatia Română de Esports.

Membri fondatori provin din diverse domenii de activitate, uniți de pasiunea pentru Esports și dorința de implicare: Adrian Socaciu (președinte Institutul Sportiv Român, Mihai Cotos (fondatorul competiției Digital Crusade și proprietarul echipei de League of Legends KTRL), Marius Radu și Tudor Daescu (cofondatori festivalului Bucharest Gaming Week), Ion Alexandru (antreprenor al clubului Nexus Gaming și competiției Romanian Esports League), Tudor Daescu (organizatorul Gaming Video Awards) și Wolkonsky Cosma (fondatorul YEPP).

Cererea membrilor vizează realizarea cadrului legislativ dedicat Esportului românesc."


Octavian Oprea, vicepreședinte al Autorității pentru Digitalizarea României:

„Esports este un exemplu de referință pentru modul în care se dezvoltă economia digitală. Această industrie este cotată în prezent la 10 miliarde de dolari, cu o perspectivă de a depăși 24 de miliarde în 2024.

La fel ca în sporturile tradiționale, timing-ul și skill-urile sunt esentiale și în e-sports. Peste 380 de milioane de oameni au urmărit, la nivel global, competiții de esports în 2019.

Pentru că se desfășoară sau sunt transmise online, sporturile electronice necesită utilizarea celor mai noi tehnologii - de la cloud computing și rețelistică la soluții data security de ultimă generație.

Evoluția esports atrage după sine evoluția tehnologică și creșterea economică.”

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te