Potrivit documentului, social-democrații își asumă continuarea investițiilor strategice pentru transformarea țării într-un hub logistic regional, iar acestea vor include și sumele necesare conectării cu Europa centrală nu doar prin rețeaua de autostrăzi, ci și pe Dunăre, prin extinderea până la 340 de zile a perioadei de navigație.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis marți, în cadrul prezentării programului de guvernare propus de PSD pentru următorii patru ani, că până în anul 2028, România urmează să fie legată de Europa nu doar pe cale rutieră și feroviară, ci și pe cea fluvială.
Obiectivul PSD: Dunărea navigabilă 340 de zile pe an
Obiectivele asumate de social-democrați sunt creșterea perioadei de navigație pe Dunăre de la 280 de zile în prezent până la 340 de zile, dar și finalizarea integrală a legăturii rutiere rapide și modernizarea sectoarelor de cale ferată de pe coridorul feroviar principal Marea Neagră – București – Europa Centrală și de Vest.
”Obiectivul asumat este folosirea eficientă a tuturor oportunităților pe care le oferă poziția noastră geografică. De aceea trebuie să continuăm măsurile necesare creșterii duratei de navigabilitate pe Dunăre la 340 de zile pe an. Decolmatarea sectoarelor de pe Dunăre prin dragaj pe sectorul comun România – Bulgaria va asigura o navigație continuă fără blocaje și un tonaj mai ridicat al navelor și al barjelor”, a precizat ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Proiect de 230 de milioane de euro, din care 15% sunt fonduri asigurate de la bugetul de stat
Denumit Fast Danube 2, proiectul de creștere a perioadei de navigație are un buget total estimat de 230 de milioane de euro, din care 85% finanțare din fonduri europene, iar acordul cadru urmează să fie semnat în luna noiembrie. Scopul proiectului de amenajare a Dunării este extinderea condițiilor optime de navigație cu încă 60 de zile la nivelul unui an.
Extinderea perioadei de navigație pe Dunăre va duce la o creștere de minimum 20% a traficului de mărfuri
Anul trecut, pe Dunăre, artera principală a căilor navigabile interioare, s-au transportat 32 de milioane de tone marfă, în creştere cu 11% faţă de anul anterior. Doar prin creșterea numărului de zile în care este posibilă navigația volumul total de mărfuri va crește cu 20%.
Impact ecologic imens
Un alt aspect important este cel ecologic. Din punctul de vedere al tonajului, șase barje pot transporta la fel de multă marfă precum 300 de camioane. Astfel, prin transferul operațiunilor pe Dunăre, ca urmare a acestui proiect de reabilitare a șenalului navigabil, impactul acestora asupra mediului se reduce substanțial.
PSD și Marcel Ciolacu au demonstrat că sunt cei care cresc veniturile românilor, salariul minim și pensiile. Calea sigură pentru România trebuie să conțină reindustrializarea economiei naționale și finalizarea autostrăzilor, oferind în același timp tuturor românilor, din țară și din diaspora, acces egal la sănătate și educație și un program național de protejare a tinerilor de droguri.
CMF 31240010