O mega structură birocratică formată din 25 de directori și șefi de departamente, conduși de trei secretari generali adjuncți și de șeful Departamentului Legislativ, va decide care sunt cei 240 de angajați ai Camerei Deputaților ce vor disponibilizați.
Ei au la dispoziție o lună de zile ca să elaboreze o procedură prin care să pună în practică hotărârea administrativă a Camerei Deputaților de reducere a personalului.
Cine sunt cei 25 de directori și șefi care vor da afară 240 de angajați ai Camerei Deputaților
Secretarul general adjunct al Camerei Deputaților, Ioana Bran-Voinea (PSD), a emis, la începutul acestei săptămâni, Ordinul nr. 1041/ 17.02.2025 privind constituirea Grupului de lucru pentru elaborarea procedurii de evaluare profesională a personalului din serviciile Camerei Deputaților până pe 17 martie.
Citește și: Ce face și cât ia șeful Departamentului Studii Parlamentare și Politici UE din Camera Deputaților
”Grupul de lucru” este alcătuit din nu mai puțin de 25 de persoane cu funcții de conducere din serviciile Camerei Deputaților și 3 reprezentanți ai sindicatelor din Camera Deputaților, cu excepția celor care reprezintă funcționarii publici parlamentari, astfel:
1. Ioana Bran-Voinea - secretar general adjunct - președinte al Grupului de lucru (PSD)
2. George Ionuț Dumitrică - secretar general adjunct - vicepreședinte al Grupului de lucru (PNL)
3. Istvan Gaspar - secretar general adjunct - vicepreședinte al Grupului de lucru (UDMR)
4. Georgică Tobă - Șeful Departamentului legislativ - vicepreședinte al Grupului de lucru (simpatizant PSD)
Membri:
5. Gabriel Stecoza - Șeful Departamentului secretariatului tehnic (simpatizant PSD)
6. Adriana Roxana Tudorancea - Șeful Departamentului economic
7. Francisc Adrian Helștern - Șeful Departamentului de studii parlamentare și politici UE (PSD)
8. Mircea Dan Ciubâncan - Șeful Departamentului transporturi și administrativ
9. Alexandru Daniel Tănase - Șeful Departamentului Centrul dezvoltare tehnologică
10. Andreea Mirela Stăncescu - Director general Cabinet Secretar general (simpatizant PSD)
11. Alexandra Patricia Braica - Director general Direcția generală resurse umane și salarizare (PSD)
12. Andreea Elena Cleras - Director general Direcția generală afaceri externe și protocol (PSD)
13. Monica Olteanu - Director general Centrul Internațional de Conferințe(simpatizant PSD)
14. Sorin Ion Berbece – Director, Direcția pentru lucrările și secretariatul comisiilor (PSD)
15. Dan Ioan Regman – Director, Direcția control și management organizațional
16. Gabriela Enea – Director, Direcția comunicare și relații publice
17. Alexandru Mazilu – Director, Direcția pentru promovarea activității parlamentare (PSD)
18. Alexandra Ioana Iordănescu – Director, Direcția resurse umane
19. Cristian Constantin – Director, Direcția afaceri interne (PSD)
20. Renatte Elisabeta Mărgăritescu – Director, Direcția achiziții publice
21. Andrei Gabriel Popa – Director, Direcția tehnic operativă (PSD)
22. Răzvan Sfăt – Director, Direcția informatică și telecomunicații (PNL)
23. Ioana Raluca Cănureci - Șef serviciu, Serviciul juridic
24. Tiberiu Moroeanu - Șef serviciu, Serviciul audit
25. Rareș Mihail Mușat - Șef birou, Biroul guvernanță corporativă (PSD)
Șefi numiți politic
Această mega structură birocratică formată din secretari generali adjuncți, șefi de departament și directori care, potrivit surselor noastre, ocupă, majoritar, posturile, ca urmare a sprijinului politic deținut, are sarcina de a elabora proiectul procedurii de evaluare profesională până pe 17 martie 2025, dată la care secretarul general al Camerei Deputaților îl va înainta Biroului permanent pentru a fi înscris pe ordinea de zi.
Citește și: De unde câștigă șeful Direcției pentru lucrările comisiilor din Camera Deputaților 277.800 de lei
Cei 25 de șefi au la dispoziție o lună ca să se gândească cum dau afară niște angajați - funcționari publici parlamentari, care ocupă posturi obținute prin concurs, fără a afecta relațiile de rudenie sau politice și având în vedere scăderea riscului, pe cât posibil, al unor eventuale contestații, atacarea în instanțe, chiar plângeri penale pentru abuz în serviciu.
Citește și: Cine e șefa care face disponibilizările în Parlament. Câștigă 15.500 de lei pe lună din două surse
”Nu ne amăgim că vor fi evaluări profesionale corecte. Cum putem avea încredere că evaluările vor fi corecte și că intenția Legiuitorului de a păstra profesioniștii va fi cu adevărat respectată?
Avem de-a face cu un conflict de muncă sub cupola Parlamentului României, iar directorii din acest grup de lucru girează un amplu abuz în serviciu. Statutul funcționarilor publici parlamentari și regulamentele Camerei Deputaților și Senatului stabilesc că evaluarea performanțelor profesionale se face o dată pe an, pe un format stabilit deja, lucru pe care aceștia l-au făcut în această perioadă.
Citește și: Directorii numiți politic îi dau afară pe funcționari publici parlamentari angajați prin concurs
Nu există un temei legal clar care să justifice o evaluare suplimentară impusă unilateral de angajator, nu există transparență și echitate în acest demers”, ne-a un reprezentant al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, sub protecția anonimatului.
Sindicatul are în vedere blocarea disponibilizărilor în instanță
Puse în fața acestei situații, Sindicatul funcționarilor publici parlamentari din Camera Deputaților are în vedere blocarea în instanță a hotărârii “240, afară” și precizează, pentru a veni în sprijinul membrilor săi că dacă testarea este organizată înainte de o reorganizare, dar nu există o bază legală clară pentru ea, funcționarul o poate refuza justificat sau contesta.
Dacă există riscul unor repercusiuni, poate participa cu rezerve și poate documenta procesul pentru o eventuală plângere ulterioară.
”Vom folosi toate posibilitățile legale prin care putem să ne apărăm de acest demers arbitrar, prin care, fără nicio analiză inițială, s-a decis politic epurarea a 240 de colegi. Ne vom adresa instanțelor.
Vom contesta hotărârea administrativă a Camerei Deputaților, procedura de evaluare, apoi evaluarea, vom contesta orice act administrativ de validare a evaluărilor, vom cere suspendarea executării actelor administrative, vom adresa sesizări Agenției Naționale a Funcționarilor Publici (ANFP) și organelor abilitate cu privire la orice suspiciune de fraudare a evaluărilor.
Facem un apel la directorii care nu sunt numiți politic, să nu gireze aceste ilegalități și îndemnăm toți funcționarii publici parlamentari afectați de aceste decizii abuzive să se adreseze inclusiv în nume propriu instanțelor, pentru a bloca această încetare abuzivă a raportului de serviciu”, ne-a transmis un membru de sindicat de la Camera Deputaților.
Hotărârea ”240 afară”, contestată de politicieni
Hotărârea ”240 afară” a fost contestată inclusiv de politicieni. Vicepreședintele Camerei Deputaților, deputatul USR Cătălin Drulă, a declarat că documentul privind măsurile de restructurare a forului legislativ, reprezintă „o bătaie de joc” și „un simulacru” al reducerii de cheltuieli. „Pilele parlamentare din zona de funcţii publice parlamentare (…) au rămas aici, sunt pe straturi arheologice. (...) Protestăm faţă de acest mod de lucru, este un simulacru, nu e niciun fel de reformă, nu se reduce nicio cheltuială”, a mai spus Cătălin Drulă.