Apare a patra culoare la semafor. Maşinile inteligente au nevoie de mai multe detalii în trafic. Pe măsură ce vehiculele devin mai inteligente, luminile care controlează fluxul de trafic de mai bine de un secol ar putea fi, în pragul unei transformări majore.
Cercetătorii explorează modalități de utilizare a funcțiilor din mașinile moderne, cum ar fi GPS-ul, pentru a face traficul mai sigur și mai eficient.
Apare a patra culoare la semafor. Maşinile inteligente au nevoie de mai multe detalii în trafic
În cele din urmă, upgrade-urile ar putea elimina complet luminile roșii, galbene și verzi de astăzi, cedând controlul mașinilor fără șofer. Dar până atunci mai este şi lucrurile se complică, mai curând.
Henry Liu, profesor de inginerie civilă care conduce un studiu la Universitatea din Michigan, a spus că lansarea unui nou sistem de semnalizare ar putea fi mult mai aproape decât își dau seama oamenii.
„Ritmul progresului inteligenței artificiale este foarte rapid și cred că se apropie”, a spus el, conform Associated Press.
Citeşte şi: Testul răbdării pe drumurile publice. În ce orașe românii nu pot circula cu mai mult de 30 km/h?
Semafoarele nu s-au schimbat prea mult în SUA de-a lungul anilor. Cleveland a debutat ceea ce este considerat primul „sistem de control al traficului municipal” în 1914, a scris istoricul Megan Kate Nelson, pentru Smithsonian Magazine.
Alimentată de electricitatea de la linia de troleibuz a orașului, invenția inginerului James Hodge a prezentat două lumini: roșu și verde, culorile folosite mult timp de căile ferate.
Citeşte şi: Cât este amenda dacă pleci cu scârțâit de roți de pe loc? Poți rămâne fără permis multă vreme
Un ofițer de poliție care stătea într-o cabină de pe trotuar a trebuit să acționeze un comutator pentru a schimba semnalul.
Câțiva ani mai târziu, ofițerului de poliție din Detroit, William Potts, i se atribuie semaforul galben, deși în calitate de angajat al orașului nu a putut-o breveta. Până în 1930, scria Nelson, toate orașele mari americane și multe dintre cele mai mici aveau cel puțin un semnal de circulație electric .