Care sunt românii care nu pot vota dacă nu au acest document? Fără el nu intră în secțiile de vot

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 25.03.2024 - 17:50
Care sunt românii care nu pot vota dacă nu au acest document? Fără el nu intră în secțiile de vot Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilsutrativ)
Care sunt românii care nu pot vota dacă nu au acest document? Fără el nu intră în secțiile de vot Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilsutrativ)

Autoritățile au anuțat care este termenul limită pentru depunerea documentelor în vederea obținerii vizei de flotant, necesară persoanelor care locuiesc în alt domiciliu față de cel din buletin dar care vor să voteze.

SHARE

Persoana fizică care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară, poate obține o viză de flotant cu care poate merge la secțiile de vot pe data de 9 iunie.

Pentru înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei în actul de identitate, persoana interesată se adresează serviciului de evidenţă a persoanelor pe raza căruia locuieşte temporar.

Menţiunea privind stabilirea reşedinţei se înscrie la cererea persoanei fizice care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară.

Care sunt românii care nu pot vota dacă nu au acest document? Fără el nu intră în secțiile de vot

Nu poate fi înscrisă în actul de identitate menţiunea privind reşedinţa, dacă în RNEP sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă.

"Mai sunt două săptămâni în care pot să îşi ia viza de flotant. Dacă locuiesc în Bucureşti, dar nu au buletin de Bucureşti sau viza lor de flotant expiră, legea spune că trebuie, ca să votezi, să ai o viză de flotant cu cel puţin 60 de zile înainte de momentul votului.

Termenul limită, ca să o ai deja în buletin este 5 aprilie”, a declarat primarul general al Bucureștiului, Nicușor Dan, pe pagina sa de Facebook.

La înscrierea reşedinţei găzduitorul, persoană fizică sau persoană juridică, completează o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă numărul de persoane care au înscrisă reședința la adresa respectivă (maxim 2 persoane).

S-au înăsprit condițiile pentru viza de flotant

Dacă la adresa respectivă au înscrisă reşedinţa cel puţin două persoane, autorităţile informează structurile locale a poliţiei naţionale, în vederea efectuării verificărilor în teren, din care să rezulte dacă solicitanţii locuiesc efectiv la adresa declarată.

Citește și: Cum vor vota românii din Diaspora în 2024? Modificarea a fost anunțată de AEP

Cererea pentru stabilirea reşedinţei se depune personal.

Menţiunea privind stabilirea reşedinţei se acordă pentru perioada solicitată, care nu poate fi mai mare de un an, şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni privind stabilirea reşedinţei.

O listă întreagă de documente

Pentru a obține viza de flotant sunt necesare mai multe documente:

1. Cererea pentru înscrierea în actului de identitate a menţiunii de stabilire a reşedinţei. Se obţine de la ofiţerul de serviciu și se va completa de către solicitant şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.

2.  Actul de identitate pe care urmează a se înscrie menţiunea de stabilire a reşedinţei

Citește și: Șeful poliției din Moldova spune că agitatori pro-ruși au ajuns la mitingul AUR din București

3. Dovada adresei de domiciliu se poate face cu:

- Extras online de carte funciară în cazul imobilelor intabulate emis cu cel mult 30 de zile înainte de depunerea cererii 
sau
- Acte încheiate în condiții de validitate prevăzute de legislația română în vigoare privind titlul locativ - detalii click aici - (original)
sau
- Adeverință de la registrul agricol (ROL).

Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este necesară prezenţa găzduitorului care va prezenta actul de proprietate (original).

Dacă se solicită viza într-un cămin studenţesc, cererea trebuie completată la rubrica destinată găzduitorului cu datele administratorului Căminului, care semnează şi aplică ştampila.

Se prezintă carnetul de student vizat pe anul în curs  sau o adeverinţă de student.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te