Ce puteți să faceți dacă zborul la care aveți bilet întârzie sau este anulat? Ghid de lucru cu operatorii aerieni.
Ce puteți să faceți dacă zborul la care aveți bilet întârzie sau este anulat? Ghid de lucru cu operatorii aerieni
Obligația oricărei companii aeriene este să ducă toți pasagerii la destinație în siguranță. Sunt însă cazuri când călătorii rămân să se descurce singuri pe fondul lipsei comunicării cu cei de la companie. Cum poți obține compensații?
În ultimele două săptămâni au fost mai multe „dereglări” în programul de zbor afișat la Aeroportul Iași: numeroase curse au acumulat întârzieri cu orele – unele, de exemplu, punând în dificultate suporterii Naționalei care se întorceau din Germania. Câteva zboruri au fost anulate cu totul., conform Ziaruldeiasi.ro.
La sfârșitul săptămânii trecute, Ziarul de Iași a relatat despre pățania ieșenilor care trebuiau să se întoarcă de la Zakynthos (Grecia) joi la prânz, au fost anunțați cu o zi înainte că zborul s-a amânat cu 12 ore, deci la miezul nopții. Însă avionul a decolat mai repede, după numai 5 ore, fără ca pasagerii să fi fost anunțați. Comunicarea dintre companie și/sau agenția de turism, pe de o parte, și pasageri, pe de altă parte, este de multe ori partea care nu funcționează în astfel de situații.
Există un regulament – afișat inclusiv pe pagina anpc.ro a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – care prevede ce drepturi și obligații au pasagerii și companiile aeriene, fie ele de linie sau care operează doar zboruri charter (la cerere). Este vorba de Regulamentul nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.