Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,31 %
Marcel Ciolacu 19,95 %
97,05 %
Elena Lasconi 18,40 %
George Simion 14,06 %
Click aici pentru rezultate complete

Legea pensiilor: Ce document va trebui depus de 2 ori pe an ca să nu rămâi fără pensie?

DE Alex Darvari | Actualizat: 22.11.2023 - 17:49
Legea pensiilor - Foto: Pexels / Andrea Piacquadio
Legea pensiilor - Foto: Pexels / Andrea Piacquadio

Legea pensiilor stipulează că e obligatoriou să depui certificatul de viață de 2 ori pe an ca să poți primi pensie. Este vorba de certificatul de viață.

SHARE

Legea pensiilor stipulează că e obligatoriou să depui certificatul de viață de 2 ori pe an ca să poți primi pensie.

Citește și: După recalculare, pensiile cresc şi cu 40%. Când vor primi pensionarii banii în plus

”(5) Pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii, beneficiarii drepturilor băneşti acordate de casele teritoriale de pensii stabiliţi pe teritoriul altor state, denumiţi în continuare beneficiari nerezidenţi, au obligaţia de a transmite semestrial, până cel târziu la data de 31 martie, respectiv până la data de 30 septembrie ale fiecărui an, un certificat de viaţă.

Citește și: Legea pensiilor, adoptată în Senat. Creșterea medie a pensiilor va fi de 40%. Cine nu va primi nimic

Legea pensiilor: Ce document va trebui depus de 2 ori pe an ca să nu rămâi fără pensie?

(6) în vederea aplicării prevederilor alin. (5), casa teritorială de pensii competentă emite şi transmite, la adresa de domiciliu sau de şedere permanentă, după caz, până la data de 31 decembrie, respectiv 30 iunie, un exemplar al certificatului de viaţă, completat cu detaliile referitoare la beneficiarul nerezident”, se arată în noua Lege a pensiilor.

Ce este Certificatul de viață

Pentru a evita efectuarea unor plăţi necuvenite sau către beneficiari nerezidenţi a caror situaţie s-a modificat, cu efecte asupra obligaţiei casei teritoriale de pensii competente de a achita drepturile de pensie şi a altor drepturi care se stabilesc şi se plătesc de către casele teritoriale de pensii, se utilizează Certificatul de viaţă ca instrument de verificare administrativă.

Certificatul de viaţă constituie dovada pe baza căreia se continuă plata drepturilor cuvenite beneficiarilor nerezidenţi ai sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale.

Pe legea veche trebuia să existe o singură confirmare.

„Confirmarea existenţei beneficiarilor nerezidenţi aflaţi în plată: pentru a beneficia de drepturile cuvenite din cadrul sistemului public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, beneficiarii nerezidenţi aflaţi în plată au obligaţia de a transmite anual, până cel târziu la data de 31 decembrie a fiecărui an, un certificat de viaţă”. Detalii AICI

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te