Carrefour le-a spus clienților din patru țări europene că nu va mai vinde produse precum Pepsi, chipsuri Lay's și 7up, deoarece au devenit prea scumpe, în cea mai recentă luptă pentru prețuri între retaileri și giganții mondiali din domeniul alimentar.
Citește și: Un supermarket le acordă angajaților bonusuri de 6.700 €. Este cunoscut și românilor
Începând de joi, pe rafturile pentru produsele PepsiCo (PEP.O) din magazinele Carrefour din Franța, Italia, Spania și Belgia vor fi afișate pancarte pe care se va scrie că magazinul nu va mai stoca aceste mărci "din cauza creșterilor inacceptabile de prețuri", a declarat un purtător de cuvânt al gigantului francez Carrefour.
Citește și: Scandalul caselor self-pay, fără fundament economic? De ce roboții nu ne vor lăsa fără slujbe
Motivul incredibil pentru care Carrefour nu mai vinde Pepsi și chipsuri Lay's. De când și unde?
Mutarea Carrefour are un impact asupra a peste 9.000 de magazine din cele patru țări, ceea ce reprezintă două treimi din amprenta globală a retailerului, care numără 14.348 de magazine, potrivit raportului său anual pe 2022.
Citește și: Un supermarket renunță complet la casele cu autoservire și reangajează casierii. Care e motivul?
Retailerii de produse alimentare din mai multe țări, printre care Germania și Belgia, au oprit în mod similar comenzile de la firmele de bunuri de consum, o tactică în cadrul negocierilor privind prețurile care au devenit mai tensionate din cauza inflației, potrivit Reuters.
"Suntem în discuții cu Carrefour de mai multe luni și vom continua să ne angajăm cu bună credință pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile", a precizat PepsiCo într-un comunicat.
Unele produse PepsiCo, cum ar fi Cheetos și 7Up, nu erau disponibile joi într-un supermarket Carrefour din cartierul luxos din Paris, în timp ce altele, inclusiv Pepsi, se aflau încă pe rafturi.
Clienții din supermarket au aplaudat în general această măsură.
"Nu mă surprinde deloc", a declarat pentru Reuters cumpărătoarea Edith Carpentier. "Cred că vor rămâne o mulțime de produse pe rafturi pentru că au devenit prea scumpe și toate sunt lucruri pe care putem evita să le cumpărăm".
PepsiCo nu a răspuns la o solicitare de a comenta informația.
Compania americană a declarat în octombrie că a planificat creșteri "modeste" de prețuri în acest an. Cererea s-a menținut în pofida creșterilor, ceea ce a determinat-o să își majoreze prognoza de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.