Bujduveanu a mai precizat că proiectul implică sens unic pe strada Ion Câmpineanu, astfel încât aceasta să poată prelua fluxul de pe Calea Victoriei.
Piaţa Revoluţiei, spaţiu exclusiv pietonal
Viceprimarul a avut o discuţie, pe această temă, cu specialiştii de la Comisia Tehnică de Circulaţie. Totodată, s-a declarat convins că proiectul va fi implementat, în contextul succesului pe care l-a avut iniţiativa de pietonalizare a Căii Victoriei, în week-end-uri.
"Avem un proiect - şi îl vom lansa. E faimos proiectul, toată lumea a discutat, dar nimeni nu l-a pus pe hârtie. Ştiţi toată zona de la parcarea George Enescu, de la Ateneu din faţă?
În analizele noastre şi din punctul nostru de vedere - şi al meu personal - este singura zonă care se pretează pentru a fi o veritabilă zonă pietonală, de 'leisure' pentru Municipiul Bucureşti. (...)
Citeşte şi: VIDEO În Cehia, a fost inaugurat cel mai lung pod pietonal suspendat din lume. Are 721 de metri
Avem şi proiectul PIDU - pietonalizarea din faţa Comitetului Central. Dar hai să fim mult mai curajoşi. Şi proiectul pe care noi îl avem astăzi la nivelul Direcţiei Transporturi şi pe care îl vom lansa în perioada următoare este o sistematizare a traficului, încât să împingi traficul de pe Calea Victoriei, de la intrarea în piaţă, pe Ion Câmpineanu, iese în faimoasa intersecţie, care dă în sus, spre Magheru.
Adică tu reuşeşti să fluidizezi toată zona de acolo. Şi ai, în sfârşit, în Municipiul Bucureşti o piaţetă care poate fi amenajată", a precizat el, în cadrul dezbaterii "Oraşul la scară umană", organizată de publicaţia GreenCommunity.
Viceprimarul a menţionat că proiectul va fi supus dezbaterii publice, dar a subliniat că acesta nu necesită o exproprieri, nici plan urbanistic zonal şi poate fi implementat în timp foarte scurt, conform Agerpres.
Citeşte şi: Turnu-Severin este primul oraș din România care interzice trotinetele electrice în zonele pietonale
"Sensurile de mers şi închiderea spaţiului se pot face peste noapte. Implicaţiile ulterioare, de excavare şi creare a unui parcaj subteran, aşa cum s-a dorit - care să fie extins pe toată porţiunea aceasta - evident, va dura mulţi ani. (...)
De ce l-am gândit? Putem salva spaţiul verde din spate, de la Sala Palatului. Ştiţi acele două mari parcări, care au fost mult dezbătute în PIDU. Fiecare parcare, dreapta şi stânga, cele două alveole, presupun câte 500 de locuri de parcare.
E o crimă să distrugi tot spaţiul acela verde, ca să pui parcare. Ca să pui maşinile subteran - indiferent ce o să spună specialiştii, că ai sol de doi metri - ai pomi, ai verdeaţă. Du-te, domnule, peste drum, că e bulevard, fă acolo parcare subterană", a spus el.
Bucureşti, oraş neprietenos
Bujduveanu a menţionat că Bucureştiul este în prezent un oraş "neprietenos cu oamenii". În acest sens a precizat că în ultima perioadă nu a existat "o viziune a edililor" de a trece de la un oraş "gândit pentru maşini şi pentru trafic" la un oraş "pentru oameni".
"Fiecare are un oraş preferat. De ce ne place Milano? Pentru că vedem piaţeta mare din faţa Domului? De ce ne place enorm Trafalgar Square?
Dacă facem un exerciţiu foarte simplu şi fiecare numeşte oraşul lui preferat sau zona lui preferată, unde a fost în vizită, o să vedeţi că avem un singur punct comun cu toţii. Un spaţiu comun, care adună diferite activităţi, de la faimosul Times Square, în New York...
Asta ne atrage la un oraş în străinătate şi asta ar trebui se ne dea de gândit. Pentru că niciun proiect din ultimii zece ani nu a luat în calcul cetăţeanul, ci s-a axat prea mult pe a rezolva o problemă - traficul, termoficarea, curăţenia - dar nu s-a gândit la cetăţeanul care este în centrul acestor probleme", a spus Stelian Bujduveanu.